Článek
Proto také do reprezentační budovy na první ze sedmi již předem zcela vyprodaných představení přicházeli o víkendu diváci ve slavnostních večerních róbách, což pro muzikály nebývá obvyklé. Návštěvníci totiž velmi dobře věděli, že všechny postavy v nákladném muzikálu zahrají a zazpívají slovinské operní hvězdy.
„Slovinští kolegové muzikál, který jsme oproti původnímu dosti rozvleklému asi o hodinu zkrátili, viděli v Brně a požádali nás, abychom jim příběh pomohli vytvořit s jejich operními zpěváky, šedesátičlenným orchestrem a sbory. Nebylo to úplně jednoduché, protože samozřejmě operní pěvci nemají takovou taneční průpravu, na jakou jsme v běžných muzikálech zvyklí. Inscenace se tak poněkud zklidnila, ovšem díky velkým hlasům zase dostala jinou dimenzi a už po veřejné generálce, byli nejen Slovinci, ale i Rakušané z blízkého Štýrského Hradce nadšeni. Výrazně tomu napomohl šedesátičlenný slovinský orchestr, se kterým pracuje náš dirigent Dan Kalousek, jejich sbory, skvělá scéna našeho trvalého spolupracovníka Christopha Weyerse, choreografie Anety Majerové, kostýmy Andrey Kučerové, kumšt vrchního osvětlovače Davida Kachlíře a také práce našich dalších techniků, kteří pro Slovinsko včetně scény Titanic připravili,“ uvedl režisér Městského divadla Brno Moša. Představení se odehrává v angličtině, což slovinským patriotům mohlo poněkud vadit, a také proto se písně i dialogy titulkují a to nejen ve slovinštině, ale i v němčině.
„Brněnskou muzikálovou školu už dlouho dobře známe, také scéna, která zůstala stejná jako v Brně, nás nemohla překvapit, ale co mne opravdu překvapilo, to byl celkový především hudební a pěvecký výsledek s mohutným zvukem orchestru a výkony našich sólistů, na které jsme přece jen zvyklí v jiných rolích,“ dodal koncertní mistr státního Národního divadla Maribor Saša Olenjuk.