Hlavní obsah

Scéna pro Českého lva jede do Rudolfina

Právo, Věra Míšková

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pódiová dekorace, na níž se budou v sobotu večer v pražském Rudolfinu předávat výroční ceny České filmové a televizní akademie (ČFTA) Český lev za filmy roku 2013, vyrostla v minulých dnech pod architektonickým vedením Šimona Cabana v dílnách barrandovských filmových ateliérů.

Foto: Právo - Milan Malíček

Šimon Caban je architektem scény pro České lvy.

Článek

„Jsem rád, že Barrandov Studio dostalo poprvé za dvacetiletou historii Českých lvů možnost se na této prestižní akci partnersky podílet a že dekorace pro ceremoniál staví naši řemeslníci. Ti, jejichž předchůdci začali stavět český film již před více než osmdesáti lety, a oni na jejich práci dodnes navazují,“ řekl Právu generální ředitel společnosti Petr Tichý a připomněl, že Barrandov Studio se podílelo i na několika letos nominovaných filmech, jako jsou Hořící keř, Klauni či Colette.

Nyní se již stavba rozebírá a stěhuje do Rudolfina. „S barrandovskými stavbaři to ve zdejší hale byla krásná práce, teď už zbývá, abychom se do Dvořákovy síně vešli,“ řekl Právu s úsměvem Šimon Caban, který spolupracoval se svým bratrem Michalem.

Foto: Právo - Milan Malíček

Do pražského Rudolfina se přestěhuje i schodiště.

„Navazujeme na prostor Rudolfina, který chceme s pokorou a úctou využít,“ přiblížil Caban koncepci, která pracuje například se vstupním prostorem Rudolfina i s některými jednotlivými detaily.

„Ten prostor je reprezentativní, noblesní, má charakter. Nemá bohužel moderní technické parametry a zázemí, ale na to jsme s Michalem zvyklí z karlovarského festivalu, poradíme si. Doufám, že to bude fungovat a že to bude konečně večer filmařů, že se vymaní z estrádních rozměrů,“ řekl architekt.

Foto: Právo - Milan Malíček

Scénu pro filmové ceny poprvé staví barrandovští řemeslníci.

K ozvučení sálu, který slouží především jako koncertní síň, pak vysvětlil: „To budou řešit zvukaři, musí se na to úplně jinak než při koncertech. Technicky vzato je dnes všechno možné, jde vždy jen o čas, jasná rozhodnutí a rozpočet,“ řekl Caban a poznamenal, že čím menší je rozpočet, tím rozhodnější by měl člověk být.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám