Tři kamarádky - Iška, Karolina a Vendula - se sice po maturitě nedostaly na vejšku, ale to neznamená, že by chtěly své mládí utopit někde na osmihodinových směnách - ve fast foodu ani jinde. Lepší je vyrazit na cestu: Nizozemsko, farma, louky, krávy a samozřejmě naprostá svoboda. Užívat si, a když bude třeba, i trochu popracovat. Prostě být samostatné, nic nepředstírat, na nic si nehrát, se svým životem naložit po svém.

V hezké české letní krajině tedy vzniká další film, který svým námětem upomíná na řádku teenagerských komedií, které počínaje Snowboarďáky zaplavují kina. Pusinky se od nich ale liší už tím, že v centru pozornosti tvůrců nejsou (post)pubertální kluci, ale docela samostatné holky. "Zatím byly dívky jen jakési křoví, které je nutné dostat do postele. V Pusinkách jsou hlavními postavami tři holky, každá z nich úplně jiná," říká Karin Babinská, která svůj křest ohněm celovečerního filmu připravuje už pět let a přes různé peripetie s ním nakonec zakotvila v producentské firmě Cineart Viktora Schwarcze.

Nejen producenta však bylo obtížné najít. "Holky jsou výsledkem tříletého hledání, kdy jsme viděli snad 700 hereček. Nakonec naprosto odpovídají mým představám. Někdy mám dokonce pocit, že těmi postavami jsou," říká režisérka o Marii Doležalové (Iška), Sandře Novákové (Karolina) a Petře Nesvačilové (Vendula).

A jaké jsou Pusinky podle svých představitelek? "Karolína působí sebevědomým dojmem, všichni si myslí, že jí u nohou leží celý svět. Ve skutečnosti je to ale úplně naopak - je citlivá, zranitelná a hlavně osamělá, ale v žádném případě nechce nikomu odhalit své slabosti," říká herečka Divadla Rokoko Sandra Nováková. Vendula je zase podle Petry Nesvačilové: "Dívka, žena, všemi múzami zastoupená, co hledá a bojuje proti danému údělu. Je vulgární a jemná přesně tak, jak je pohledná." A do třetice - Marie Doležalová o Išce: "Je to introvertní citlivá duše, ráda kreslí a občas přemýšlí o sebevraždě, má studený ruce a na prázdniny s dvěma kámoškama se už strašně těší."