Autor dokumentu se z vlastní vůle podrobil neobvyklému pokusu, když se po celý měsíc stravoval v síti občerstvení McDonald's. Třikrát denně si z nabídky musel objednat všechno alespoň jedenkrát, pokud byl vyzván, spořádal "XXL menu" a po celou dobu měl minimum pohybu. Během této doby si příjmem tuků téměř zničil játra, ztloustl a riziko jeho kardiovaskulárních chorob se podstatně zvýšilo.

Osm týdnů mu trvalo, než se výsledky jeho laboratorních vyšetření po detoxikační dietě, založené na čerstvé zelenině, přiblížily k normálu. Během svého pokusu hovořil filmař s mnoha lékaři i odborníky na výživu s jediným výsledkem - právě takzvané fastfoody a nedostatek pohybu mají hlavní podíl na epidemii obezity v USA.

Podle Jiřího Šebesty ze společnosti Aerofilms nejde jen o prvoplánovou kritiku slavného řetězce rychlých občerstvení, ale jde i o výpověď o současném životním stylu.

Podobný projekt i v Čechách

Obdobný pokus, ovšem s ne tak drastickými výsledky, udělal sám na sobě během loňského prosince redaktor deníku Blesk. I ten měl za dohledu lékařů "hamburgrů plné zuby". Utratil téměř 11 000 korun, přičemž rozbor krve prokázal skokové zvýšení cukru (byť v normě) a značný nárůst cholesterolu. Zvýšila se i jeho ohroženost aterosklerózou, i když zhubl ze 145 na 142 kilogramů.

Distribuční společnost Aerofilms rozšířila aktivity dvou největších pražských artových kin Aero a Světozor. Orientuje se na hodnotné a atraktivní hrané i dokumentární snímky, které chce v Česku i na Slovensku distribuovat v kinech, na DVD a nabízet k televiznímu vysílání. Prvními filmy, které uvádí do české distribuce, je vítěz festivalu Cannes nazvaný Dítě režisérské dvojice bratří Dardennů a úspěšný debut mexického režiséra Fernanda Eimbckeho Kachní sezona.

Aerofilms založí i speciální DVD edici, v níž na český trh uvede některá mimořádná filmová díla v nadstandardně kvalitním provedení. Prvním titulem bude v únoru DVD se snímkem Stalker Andreje Tarkovského z roku 1979.