Jak vznikal váš nový recitál Vítej, lásko, který má ve čtvrtek večer premiéru?

Honza Schneider, který pro mě psal už před rokem 1971, kdy jsem přestala zpívat, pro mě teď napsal nádherné texty, z nichž mnohé se mi ale zdály nezhudebnitelné. Navíc většina skladatelů, kteří pro mě psali hudbu, už tady není - Angelo Michajlov, Bohumil Ondráček a jiní, - a tak jsem byla trochu skeptická k tomu, kdo ty krásné texty zhudební.

Producent Pavel Větrovec oslovil mladé skladatele na konzervatoři a oni si vybrali podle mého názoru právě ty nezhudebnitelné básně. Vzniklo cédéčko Vítej, lásko, které se na trhu objevilo na jaře. Z něho čerpá i muzikál, ale tam budu nejen zpívat, ale i číst další Honzovy texty.

Jak jste byla se zhudebněním textů spokojená jako zpěvačka?

Už když jsem studovala muzikál Andrewa Lloyda Webbera Líp se loučí v neděli, tak jsem tvrdila, že skladatelé nemají rádi zpěvačky. Teď bych to mohla zopakovat o těch mladých klucích. Vkládají do svých písniček pastičky na zpěvačky, na jejich paměť a koncentraci.

Večer má podtitul postsametový recitál. Jak se v něm odrazily nálady po "sametu"?

Rozladění z nynější situace tam je a víc u Honzových textů než u mě. Já bych sice nikdy do politiky nešla, ale také dost silně vnímám postsametový vývoj. Mysleli jsme, že jsme z toho všeho venku, ale bohužel to je něco, co si každý musí odžít nebo odřít na vlastní kůži.

Jste na jevišti opět sama, stejně jako v muzikálu Líp se loučí v neděli. Cítíte se teď líp?

Líp? Daleko hůř! Muzikál jsme zkoušeli s přestávkami na prázdniny a mou operaci devět měsíců, teď na to byla mnohem kratší doba. Navíc když jsem opět vstoupila do téže řeky jako zpěvačka, uvědomila jsem si, že písnička je o generaci jinde. Přestala existovat jako samostatný útvar, postrádám v ní obsah, to, o čem zpěvák vlastně zpívá. Takže nemám na co navazovat, a musím se vracet o 35 let zpátky do doby své první kariéry. Ale myslím si, že si v mém recitálu každý tu "svou" písničku najde.