Stejně jako v Hodinách má příběh několik vypravěčů, kteří se tentokrát svěřují v první osobě. Modernistický proud vědomí dává nahlédnout nejen do vrcholných intimit hlavních hrdinů, ale také do dobrodružství a proměn celé Ameriky 60., 70. a 80. let.

Náladový, introvertní homosexuál Jonathan a dobrosrdečný, zmatený Bobby, poznamenaný rodinnou tragédií, dospívají jako nejlepší přátelé (ne-li víc než jen to). Jejich cesty se ale rozejdou po Jonathanově odchodu z Clevelandu na univerzitu do New Yorku; pekař Bobby pak zaujme roli "náhradního syna" Jonathanových rodičů, u nichž několik let žije, peče dorty a poslouchá desky.

Když se pak s Jonathanem opět setká, do příběhu vstupuje jejich společná láska Clare. Ta uvádí nezkušeného Bobbyho do světa newyorské avantgardy i tělesné lásky; dochází tak k další, složitější výměně rolí, neboť v dětství to byl Jonathan, kdo vzhlížel k "dospělejšímu" Bobbymu jako k svému idolu.

Problematika alternativní rodiny

Po nezbytných citových propletencích, během nichž si na rodinu jen parodicky hrají, založí Jonathan a Bobby s Clare neortodoxní rodinnou jednotku. Lásky mají na rozdávání tolik, že se postarají i o Jonathanova HIV-pozitivního milence Ericha. Vysněná idyla, odehrávající se příznačně na venkovské farmě poblíž legendárního Woodstocku, ale neposkytuje všem zúčastněným všechny odpovědi.

Jak říká autor, který na Domovu na konci světa pracoval celých šest let, hrdinové se pokoušejí vybudovat "novou rodinu, která bude pevnější a skutečnější než jejich původní rodiny, neboť oni všichni pocházejí z rodin, které se různými způsoby roztříštily". Nejde zde jen o to, s kým budu, ale především o podstatnější otázku, kdo jsem.

Vedle milostných vztahů román zkoumá i rodičovství, a to opět z různých perspektiv; dalším z vypravěčů je Jonathanova matka Alice, jižanská kráska, která se vyrovnává s manželstvím, stárnutím i společenskými změnami, mimo jiné i posloucháním nahrávek Jimiho Hendrixe.

Tak jako pro celá popisovaná desetiletí i pro román je hudba důležitým tématem: škoda že do tradičně vynikajícího překladu se vloudila záměna zpěvačky Dusty Springfieldové za muže.

Domov na konci světa je kniha citlivá, bystrá a plná dobře nasvícených momentek.