Heřmánek si roli Marka zahrál už před dvěma lety v anglické verzi s americkou herečkou Victorií Hoganovou v pražském Divadle Na prádle. Nyní se k ní vrací v nové podobě.

Do sklepního prostoru se dvěma palandami přináší mladík dívku. Nahoře došlo k jadernému útoku a oni dva našli azyl v Markově prozíravě připraveném krytu. Mají jídlo i vodu na pár dní a šanci na přežití. Tak vypadá výchozí situace Kellyho hry.
Mark o Luisu starostlivě pečuje, snaží se ji bavit a získat její zájem a vděk. Je milý, pozorný a vtipný, zkrátka normální, trochu neohrabaný kluk. Teprve postupně divákům dochází, že v jejich vztahu není všechno v pořádku.

Příběhů o násilném držení mladých žen v zajetí známe z posledních let celou řadu. Kellyho hra zkoumá důvody, jež k takovému jednání vedou, i následky, jež z něho pro obě strany plynou. Činí tak formou akční hry s živým dialogem a gradujícími situacemi. A s vděčně napsanými hereckými příležitostmi.

Především na herce sází i v divadle debutující režisér Tomáš Mašín. Karel Heřmánek ml. má pod jeho vedením postavu pečlivě rozvrženou, nehraje psychopata, jen průběžně akcentuje Markovy mindráky, takže divák má šanci pochopit motivy jeho jednání. K dokonalosti mu schází jen větší vyváženost plačtivých a ublížených tónů postavy tak, aby nepřevážily nad její temnější a hrozivou stránkou. Luisa Sarah Haváčové vyrůstá z obrysů bezstarostné dívky k stále zřetelnější a zajímavější podobě sebevědomé mladé ženy. Překvapivá a skvěle zahraná je pak její proměna v závěru hry.

Intimní rozměr inscenace řeší nápaditá scénografie vykrajující z velkého jeviště ostrým svícením jen úzký prostor. Poněkud problematičtější je ale svícení vzhledem k hercům, zejména Heřmánkova tvář se ke škodě hercova výrazu utápí často ve tmě.

Po konci světa je titul, který vnáší do repertoáru Divadla Bez zábradlí nový směr a svým silným příběhem i výraznými hereckými výkony má šanci zaujmout publikum všech generací.

Celkové hodnocení: 85%


Může se vám hodit na Firmy.cz: