Veřejnoprávní televize ho dávala loni od října do prosince a Rada pro rozhlasové a televizní vysílání jí nyní vytkla, že odvysíláním dokumentu porušila zákon. V jednom z dílů seriálu, který se zabýval osobností Lavrentije Beriji, byly podle vysílací rady i některých historiků zlehčovány stalinistické čistky.

Vysílací rada proto vyzvala ČT k nápravě. Podle radních pořad vyzdvihoval Berijovy úspěchy a podceňoval jeho podíl na zatýkání, deportacích a popravách. Seriál byl vyroben v roce 2016.

Aby televize napravila pochybení, žádaly v otevřené výzvě více než dvě stovky osobností, zejména historiků, pedagogů, umělců a bývalých politických vězňů. „Ve všech dílech seriálu jsou záměrně zlehčována, vynechávána či přímo popírána fakta o politicky motivovaných perzekucích vykonávaných v letech 1917–1991 sovětským režimem a jeho představiteli,“ uvádí výzva.