Během padesát let trvající dráhy si vydobyl respekt u umělců tak zvučných jmen, jako jsou Robert Wyatt, Jaki Liebezeit a Aphex Twin, s prvními dvěma dokonce spolupracoval. Spolupráci s Liebezeitem, který zemřel letos v lednu, zachycuje album Oblique Sessions z roku 1997.

V roce 1986 dal umělec, ovlivněný futuristy, Julesem Vernem i ranou science-fiction a steam punkem stejně jako dadaisty, dohromady mechanický orchestr Mecanium, který měl v devadesátých letech 80 mechanických hráčů.

Od „elektronických čarodějů” se liší i výsledkem: jeho performance jsou vizuálně fascinující, stroje postavené z dětských stavebnic vnášejí do procesu vlastní řád. „Někdy se vymknou kontrole, hrají po svém a lépe,” řekl.

Aphex Twin, který se seznámil s jeho tvorbou na konci devadesátých let, si jako první uvědomil, že Bastienova tvorba je „analogovou” paralelou elektronické hudby, a jeho alba vydával na své značce Rephlex. V roce 2001 tam vyšlo jeho album Mecanoid.

V posledních letech Bastien experimentoval i s papírem jako se zdrojem zvuku.