Hlavní obsah

Čínský Krteček se bude vysílat i u nás koncem roku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ke konci roku se začnou v Česku vysílat nové příběhy oblíbeného Krtečka, které vznikly ve spolupráci s čínskou televizí CCTV. Vnučka Krtečkova autora Zdeňka Milera, jejíž firma Little Mole Cartoon nové filmy koprodukuje, řekla, že po úvodních 26 dílech připravuje pokračování.

Foto: Little Mole

Nová podoba Krtka v příbězích s medvídkem pandou z Číny

Článek

Vnučka tvůrce chystá také uvedení nových hraček a výrobků s motivem Krtečka na český a zahraniční trh. V budoucnu chce expandovat na další zahraniční trhy, zejména USA ,a předávat dětem Krtečkovo poslání v edukativním duchu. Od úmrtí Zdeňka Milera uplyne 30. listopadu pět let.

Nové filmy s Krtkem vznikají v koprodukci společnosti CCTV Animation a firmy Little Mole Cartoon, do níž jako investor a společník s minoritním podílem také vstoupila čínská společnost CEFC, jež v Česku investuje. Koprodukční smlouva zaručuje, že vysílací práva budou mít obě strany.

„Naše spolupráce se CEFC a CCTV navazuje svým duchem a filozofií na hlavní hodnoty obsahu původních pohádek v moderní 3D animované podobě, která je v dnešní době dětmi žádaná. Uvedení se diváci dočkají již koncem roku. Spolupracujeme s TV Barrandov, která od CCTV získala vysílací práva a nabídla výhodný vysílací čas našemu pořadu,” uvedla Milerová.

Zahraniční televize prý původního krtka nechtějí

Krtek se v nových dílech dostane do Číny a s pandou a dalšími zvířátky prožívá nová dobrodružství. Postavička je ale trochu jiná než v Milerově době, je trojrozměrná a mluví. „Stejně jako se ostatní pohádky a jejich postavy v čase vyvíjejí, i postava Krtečka prošla změnami, které reflektují požadavky dětí. Zároveň jsme ale zanechali veškeré vlastnosti a povahu Krtečka tak, jak ho můj dědeček vytvořil,” uvedla Milerová.

Hlavní změnou je jeho grafická podoba, která podle ní zaujme i starší děti předškolního věku. „Díky tomu si déle udrží své diváky. Novým pojetím Krtečka se nám podařilo skloubit charakter klasické pohádky s moderními technologiemi, se kterými musíme držet krok, zahraniční televize starého Krtečka v původní podobě vysílat už nechtějí,” řekla.

Když přemýšlí o tom, jaká bude pozice Krtečka za dalších pět let, říká, že by se svojí společností ráda rozšířila odkaz dědečka mezi co nejvíce dětí po celém světě. „Abychom zaujali i děti v předškolním věku, rozhodli jsme se naučit Krtečka mluvit, aby mohl divákům předat více sdělení. Dále plánujeme využít postavu Krtečka ke vzdělávacím účelům.”

Na svého dědu vzpomíná ve dvou směrech. „Velice ráda myslím na společné chvíle, které hodně ovlivnily mé dětství. Díky jeho přístupu, který byl stejný jako při tvorbě Krtečka, jsem se naučila důležitým vlastnostem, které nyní oceňuji každý den. Druhá úroveň mých myšlenek směřuje k dědečkovi v pracovním životě, kdy se snažím, aby jeho odkaz nadále pokračoval a vyvíjel se. Byla bych velmi nerada, pokud by Krteček a svět kolem něj upadl do zapomnění,” řekla.

Soudní spory

Milerovo dílo se po autorově smrti stalo předmětem soudních sporů. Kromě produktů společnosti Little Mole jsou na trhu i předměty vyrobené na základě smluv poskytovaných správkyní Milerova dědictví Milenou Fischerovou, své knížky o Krtkovi vydává také výtvarníkova dcera Kateřina Milerová. Dědický spor je podle Milerové na osobní úrovni a aktivně nijak nezasahuje do fungování jejích společností. „Obě strany se shodly na účasti mediátora ve sporu. Naše strana se již dlouhou dobu snaží věc řešit mimosoudně. Pevně věřím, že brzy dojdeme k vyřešení veškerých záležitostí spojených s tímto sporem.“

Reklama

Výběr článků

Načítám