Hlavní obsah

RECENZE: Bastille mají styl, ale mohli trochu šetřit

Právo, Jaroslav Špulák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Britská indiepopová kapela Bastille vydala své první album Bad Blood před třemi lety. Stalo se tak po pouhých třech letech její existence, nicméně pozitivní ohlas se dostavil záhy. Formace si pro své aktuální druhé dílko Wild World úspěšnou formulku z debutu zapamatovala a použila ji. Je však otázka, jestli to stačí.

Foto: ČTK/APInvision/Jon Furniss

Bastille si už za svou tvorbu převzali několik cen.

Článek

Při poslechu druhé desky je patrné, že londýnská čtveřice umí napsat, zaranžovat i zahrát dobré písničky, které mají popový charakter, ale nejsou vtíravé. Nad ostatní se vypínají třeba Good Grief, The Currents, Fake It či Lethargy.

V nich je silný melodický potenciál, díky kombinaci neskrývaných syntetických zvuků spojených se zvuky tradičních rockových nástrojů mají ve výsledku lehkost a interpretační svobodu. Pospolu tedy vše, co dláždilo cestu k úspěchu prvního alba.

Foto: Universal Music

Obal alba Wild World.

Mezi čtrnácti písněmi na albu je ale několik takových, které se pouze podobají těm výrazově silnějším, ať už jde o Glory, Power (tyto dvě si jsou dokonce v úvodním motivu podobné vzájemně), Send The Off! či fádní Two Evils. Při poslechu desky pak není problém na několik písniček doslova zapomenout. Kdyby k sobě byli Bastille tvrdší a čtyři pět skladeb z kolekce vyhodili, bylo by to ku prospěchu věci.

Přesto je třeba konstatovat, že Wild World je autorsky a aranžérsky slušně odvedená práce. Pokulhává dramaturgie alba a produkce.

Bastille: Wild World
Universal Music, 49:48

Celkové hodnocení: 70 %

Může se vám hodit na službě Zboží.cz:

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám