Článek
Už v úvodní více než půlhodinové skladbě The Knot trvalo skoro patnáct minut, než nabyla na důrazu, do té doby jí dominovaly táhlé zvuky kytar a kláves doplněné zvonivými zvuky dulcimeru. Podobnou stavbu nabízely Cloud of Unknowing a Cloud Of Forgetting.
Skladby z posledního alba The Glowing Man dostaly velký prostor, což přispělo ke změně atmosféry, protože nová deska se od předchozích liší. V kompozicích se objevují ohlasy předchozího projektu Michaela Giry Angel Of Light, i když typické důrazné zvukové stěny a neúprosný rytmus nechybí. Není však dominantní, spíše slouží k vygradování postupně stavěných zvukových stěn.
Pojetí koncertu ukázalo, že Swans míří proti proudu času. V době neustále výraznější fragmentace, kdy si mnozí z písničky pustí jen pár taktů, přicházejí s dlouhými, pomalu se vyvíjejícími kompozicemi vyžadujícími soustředění.
V rozhovoru pro časopis Divadla Archa se Gira přiznal, jak jej ovlivnilo to, že vyrůstal v době psychedelie, kdy byla hudba plná „celostního zážitku“. A dodal, že na něj silně zapůsobilo floydovské album Umma Gumma plné experimentů, ale také mohutných zvukových ploch. Ale stejně tak na něj musela působit i sanfranciská psychedelická scéna, zejména Grateful Dead, libující si v nekonečných postupně gradujících skladbách, ale také velvetovská gradace na jednom akordu.
Zřetelné byly i ohlasy minimalismu, i když Gira uvedl, že ten už na něj takový vliv neměl. Hned v úvodu s vlnícími se dlouhými tóny však byl jasně patrný vliv La Monte Younga, vše ovšem přetavené do osobitého pojetí The Swans, kteří ovlivnili slow core i sludge metal.
Jestliže to má být poslední turné ve stávající sestavě, o které má Gira pocit, že se už vyčerpala, bude to důstojné rozloučení, a vzhledem k posunu v pojetí možná i škoda. Pravdou ale je, že dvouapůlhodinový koncert ukázal, že se místy Swans naživo opakují.