Po červeném koberci přišla na slavnostní zahájení například porota v čele s australským režisérem Georgem Millerem, který už na odpolední tiskovce sálal nadšením: „Je to nádhera! Být uprostřed legendárního festivalu při prezentaci filmových pokladů z celé planety. Strávit čas ve vášnivých debatách s ostatními porotci. Moc se na to všechno těším!“ Ty debaty teď vede mimo jiné s herci Madsem Mikkelsenem, Vanessou Paradisovou, Kirsten Dunstovou či Donaldem Sutherlandem.

Předseda festivalové poroty George Miller.

Předseda festivalové poroty George Miller.

FOTO: Reuters

George Clooney se opět ukázal jako nesmírně dvorný gentleman, ale také jako zábavný parťák

Festival zahájil Woody Allen se svou novinkou Café Society (do našich kin přijde 22. září), která se odehrává v Hollywoodu 30. let a je příběhem dvou mladých lidí, jejichž cesty se navzdory vzájemnému okouzlení minou a zůstanou jen věčné sny… Do kina Allena doprovodili herci filmu Kristen Stewartová, kterou proslavila Twilight sága, Blake Livelyová a Jesse Eisenberg, který hrál už v Allenově filmu Do Říma s láskou.



Woody Allen s herečkami Blake Livelyovou (vlevo) a Kristen Stewartovou

FOTO: Reuters

Robertsová zná své hranice

Zdá se to skoro neuvěřitelné, ale Pretty Woman – Julia Robertsová měla letos v Cannes film poprvé, Money Monster režisérky Jodie Fosterové s Georgem Clooneym v hlavní mužské roli – a poprvé tedy na Azurovém pobřeží předstoupila i před novináře.

V natřískaném sále, kam se dostali jen ti, kdo vystáli více než hodinovou frontu, pak doslova uchvátila nejen svou nehasnoucí krásou a nakažlivým smíchem, ale i nečekanou upřímností. Na otázku, zda podobně jako Fosterová a Clooney hodlá rozšířit své aktivity i o režii, totiž odpověděla: „Ta otázka je pro mě velkým komplimentem, ale musím přiznat, že to neplánuji. Znám totiž své intelektuální hranice a znám i hranice své trpělivosti, které jsou s filmovou režií v přímém rozporu.“

Večer pak zavdala podnět k „obvinění“ z feminismu, když si při vstupu na červený koberec zula boty na vysokých podpatcích a po 24 schodech vystoupala bosa. Prý to byla reakce na to, že loni tu pořadatelé několik žen nevpustili dovnitř s odůvodněním, že na galapředstavení, kde je předepsána velká večerní toaleta, jsou boty na podpatcích povinné.

Pořadatelé se za to tehdy omluvili a letos francouzský L’Express označil gesto Julie Robertsové za „skutečný čin militantního feminismu.“ Mimochodem stejně dobře by se dalo říct, že to byl projev ohleduplnosti vůči o hlavu menší Jodii Fosterové…

Režisérka Jodie Fosterová.

Režisérka Jodie Fosterová

FOTO: Reuters

Clooney o cynismu a lžích

Clooney se opět ukázal jako nesmírně dvorný gentleman, když hned po příchodu na tiskovku nalil všem za stolem minerálku, ale také jako zábavný parťák, při jehož klaunských gestech fotografové šíleli nadšením. V odpovědích novinářům se pak věnoval nejen filmu, ale s náhlou vážností například i Donaldu Trumpovi, o němž řekl, že se prezidentem nikdy nestane, protože zemi nemůže pohánět strach.

„Za Trumpa jsou zodpovědné všechny zpravodajské kanály, které nekladou otázky,“ řekl Clooney, jenž sám ve filmu Money Monster hraje cynického moderátora, jenž se začne ptát teprve tehdy, když na něj finanční korporací podvedený muž namíří v přímém přenosu pistoli. „Je to cynické a snadné: televize si radši zvyšují sledovanost záběry na prázdné pódium v očekávání projevu Donalda Trumpa, místo aby alespoň půl minuty hovořily o uprchlících, ,největší současné krizi na světě‘,“ řekl herec, který se dlouhodobě za uprchlíky staví. Cannes sdělil světu: „Ztratili jsme schopnost mluvit pravdu a argumentovat fakty.“

Film Money Monster přijde do českých kin pod názvem Hra peněz 30. června.