Každý milión dobrý je příběh o tom, že velké peníze přinášejí velké problémy. Scénář ze současnosti postavil Zelenka na vztazích velmi zámožné babičky-podnikatelky (Jiřina Bohdalová), váhavého syna (Ondřej Vetchý) pošilhávajícího po dědictví a čestného vnuka, který je příliš hrdý na to, aby se namočil do spiknutí za účelem odstavení babičky od majetku.

Na počátku Zelenka načrtne vztahy a nechává probleskovat tušené napětí v rodině. Syn je pod vlivem hrabivé manželky (Tatiana Vilhelmová), o peníze mu tolik nejde, ale nechá sebou manipulovat. Vnuk tuší, že se děje něco zvláštního, a ptá se rodičů, ti však odpovídají jen vzteklými výčitkami.

Dopravní nehoda podnikatelky, která zřejmě disponuje částkou vyšší, než je miliarda korun, změní její povahu. Začne chápat nesmyslnost hromadění peněz bez účelu a rozhodne se rozdávat nejpotřebnějším. To rodina nelibě nese.

Scénář občas předvádí podivuhodné věci, nad kterými se divák minimálně zarazí. Například když podvodný cizí pseudoprávník přijde k podnikatelce domů a začne se vyptávat na zdravotní problémy, přičemž si odpovědi dokonce nahrává. Chybí důvod, proč by se s ním vůbec bavila a pouštěla ho dovnitř.

Ostří hoši a poplašňáky

Když pak ze vzteku vystřelí poplašnou pistolí do vzduchu, přijede k ní domů speciální zásahová jednotka, vykopne dveře a namíří na ni automaty. To už je krajně nepravděpodobné. Žádná speciální jednotka by nevtrhla do domu kvůli tomu, že na vesnici jedna důchodkyně vystřelí poplašňákem do vzduchu. Následně se hlavní postava ocitne nedobrovolně v psychiatrické léčebně a během pár minut se jí záhadně změní barva i délka vlasů.

Pokus o české televizní drama nedopadl nejhůře, ovšem se současnými zahraničními TV hity z Netflixu, HBO nebo BBC se v žádném případě nemůže srovnávat ani po stránce vizuální, ani po scenáristické. Je to pořád průměrná televizní práce ze staré školy, navíc dojem kazí logické zádrhely i škrobené dialogy, jež mají do reálné mluvené češtiny daleko.

Z herců uvízne v paměti nejvýrazněji rozporuplný syn (Ondřej Vetchý), který vystihl neschopnost rozhodnout se mezi ráznou matkou a nesympatickou chladnou manželkou.

Celkové hodnocení: 65 %