Článek
Dramaturgie FOK po loňském spojení skladatelů Johna Williamse a Gustava Holsta pokračovala v podobném duchu a spojila v jednom večeru Wagnerovu hudbu z operní tetralogie Prsten Nibelungův a filmovou muziku Howarda Shorea z trilogie Petera Jacksona Pán prstenů. V pomyslném souboji zvítězil Kanaďan Shore nad německým klasikem.
Nejen zájmem mladého publika, ale i orchestrálním provedením. Slovenský dirigent Rastislav Štúr vybral sice z Wagnerovy tetralogie nejznámější nezpívané části, ale ty vyzněly dost chladně a bez potřebného patosu. Mnohem lépe se vyrovnal s hudbou ze zfilmované Tolkienovy románové ságy ze světa hobitů a elfů. Oscarová muzika vybraná z celé trilogie měla potřebnou dynamiku i patos se zdůrazněním keltských motivů včetně použití umělého jazyka hobitů (vedle angličtiny) ve zpívaných částech.
Pochvalme i Český filharmonický sbor a dva dětské sólisty, kteří ale sváděli přetěžký boj se zvukem orchestru a sboru, ve kterém museli v dynamice podlehnout. Škoda jen, že byly vynechány známé písňové pasáže, jež ve filmu zpívají Enya a René Flemingová.