Hlavní obsah

Pán prstenů porazil Nibelungy

Právo, Vladimír Říha

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Převážně mladé publikum zaplnilo ve středu pražskou Smetanovu síň při koncertě Pražských symfoniků FOK věnovaném hudbě ze dvou eposů.

Foto: Petr Dyrc

Pohled na účinkující ve středečním koncertu při uvedení filmové hudby Howarda Shorea Pán prstenů. Nahoře sbor s jedním z dětských sólistů.

Článek

Dramaturgie FOK po loňském spojení skladatelů Johna Williamse a Gustava Holsta pokračovala v podobném duchu a spojila v jednom večeru Wagnerovu hudbu z operní tetralogie Prsten Nibelungův a filmovou muziku Howarda Shorea z trilogie Petera Jacksona Pán prstenů. V pomyslném souboji zvítězil Kanaďan Shore nad německým klasikem.

Foto: Petr Dyrc

Dirigent Rastislav Štúr diriguje pražské symfoniky FOK.

Nejen zájmem mladého publika, ale i orchestrálním provedením. Slovenský dirigent Rastislav Štúr vybral sice z Wagnerovy tetralogie nejznámější nezpívané části, ale ty vyzněly dost chladně a bez potřebného patosu. Mnohem lépe se vyrovnal s hudbou ze zfilmované Tolkienovy románové ságy ze světa hobitů a elfů. Oscarová muzika vybraná z celé trilogie měla potřebnou dynamiku i patos se zdůrazněním keltských motivů včetně použití umělého jazyka hobitů (vedle angličtiny) ve zpívaných částech.

Pochvalme i Český filharmonický sbor a dva dětské sólisty, kteří ale sváděli přetěžký boj se zvukem orchestru a sboru, ve kterém museli v dynamice podlehnout. Škoda jen, že byly vynechány známé písňové pasáže, jež ve filmu zpívají Enya a René Flemingová.

Reklama

Výběr článků

Načítám