V šedesátých letech se londýnský rodák Guillermin prosadil válečnými snímky. Začalo to už málo známým filmem I was Monty´s Double (1958). Roku 1964 pokračoval filmem Pušky v Batasi o britských vojácích, kteří si musí poradit při povstání v africké zemi.

Modrý Max (1966) se věnoval první světové válce a fenoménu letectva, které tehdy poprvé přestávalo být jen podivínským koníčkem a zasáhlo do průběhu války.

Vybuchující most u Remagenu (ve skutečnosti u Davle)

Vybuchující most u Remagenu (ve skutečnosti u Davle).

FOTO: United Artists

Nejslavnější je film Most u Remagenu z období druhé světové války. Příběh o bojích o důležitý most přes Rýn, který Američany pustil do srdce třetí říše, se natáčel v Československu, konkrétně v Davli u Prahy. Stovky profesionálů i komparzistů rády pomáhaly hollywoodské produkci, bohužel se ale psal rok 1968 a Sovětský svaz a jeho nohsledi zahájili okupaci. Nejdříve hrozilo, že se natáčení úplně zruší, nakonec ale komunisté se skřípěním zubů dovolili něco natočit.

Guillermin potom válečné téma opustil a natočil klasické katastrofické velkofilmy Letiště (1970), Dobrodružství Poseidonu (1972) a Skleněné peklo (1974) i slavnou pohádku/sci-fi King Kong (1976).