Článek
Cieslar vsadil na půdorys klasické rodinné komedie o vzteklém „fotrovi“, nezodpovědných dcerách, které si najdou ty nejšílenější exoty, a matce od plotny, která v padesáti touží po romantice, jež se stává nedostupnou.
Otec rodiny, pražský policista, zjistí, že nejmladší dcera v šestnácti otěhotněla s rastamanem z letního „fesťáku“, kterého ani nezná, protože „tam byla tma“. Druhá dcera si našla zkrachovalého herce, který dluží 30 000 za pozdní příchod do divadla, a třetí mu uštědří nejrafinovanější a nejpodlejší ránu ze všech.
Zatímco manželka klasicky vyčítá, že ji „nevzal k moři“, otec trpí a uniká do fiktivního světa, kde je tajným agentem Frankem. Ženy mu tam padají k nohám, jezdí ve sporťáku a tyká si s papežem.
Jde vlastně o milý, i když nedokonalý mix parodického Muže z Acapulca, Homolkových a Okresního přeboru. Scénář má razantní rozjezd, gagy a hlášky se pěkně rozeběhnou („naše dcera nám souloží za zády!“), později ale malinko ztrácí tempo, což je dnes problém většiny českých filmů.
Silným kladem komedie je dojemný, hysterický a chvílemi i mužný Ondřej Vetchý v hlavní roli, který si svého „fotříka“ vychutnává stejně jako suveréna Franka. Simona Stašová jeho nasazení a charizmatu moc nestačí. Dcery jsou v pořádku, ale jen sekundují, stejně jako policistka v podání krásné slovenské zpěvačky Kristíny Pelákové.
Pokud berete Život je život jako letní komedii bez jakýchkoliv ambicí, nezklame vás.
A ještě jeden fór na závěr. Není zásluhou scenáristů, ale našich skvělých politiků. Ve filmu se Frank honí se zloduchem v tunelu Blanka, dostavěném už před natáčením. Film má premiéru, Blanka pořád nic.