Carreras zpíval v dobré formě, což po jeho přestálé těžké nemoci před lety nebývá vždy pravidlem. Zdá se, že s návratem na operní jeviště se i celková zpěvákova kondice zlepšila, což může fanoušky sedmašedesátiletého tenoristy těšit.

Plně profesionální výkon

Úterní večer měl dvě části. V první vystoupila popově zaměřená houslistka Vanessa Mae s téměř rockovým doprovodem vlastní kapely a malým pěveckým sborem. Elektrifikovanými houslemi a líbivými melodiemi se šlapajícím rytmickým podkladem a s použitím velkého plátna za orchestrem s romantickými dokreslujícími záběry dobře naladila publikum. Horší bylo, když zabočila do klasiky a zahrála rockové úpravy Prokofjeva, Vivaldiho a Chačaturjana.

Po přestávce nastoupil na pódium Český národní symfonický orchestr a řízený tradičním Carrerasovým partnerem Davidem Gimenezem doprovodil hlavní hvězdu programu ve španělských a italských písních.

Carreras přivedl i hosta večera, irskou operní sopranistku Celine Byrneovou. Ta kromě operetních árií s ním zazpívala i několik duetů hlavně ze španělských zarzuel. V přídavcích došlo na další duety včetně Verdiho Traviaty, takže i operní fanoušci se dočkali.

Carreras vládne stále příjemným procítěným lyrickým hlasem, a i když již většinu výšek vynechává, je jeho výkon stále plně profesionální.

Příště by však organizátoři měli pro diváky obstarat alespoň tištěné programy či nechat promítat názvy skladeb na obě plátna po stranách, jak bývá zvykem.

Může se Vám hodit na službě Zboží.cz: