Režisér inscenace a umělecký šéf souboru Štěpán Pácl obsadil do hlavní role příběhu o mazaném sluhovi Scapinovi Dušana Urbana. Ten se s touto komedií potkal už před několika lety v Olomouci, kde ztvárnil roli Silvestra. „Tehdy jsem si roli užíval. Nebyl jsem totiž ten, kdo šibalsví vymýšlí, ale ten, kdo sekunduje. Teď to bude o kapku složitější. Ale jsem o pár let starší, tak to třeba zvládnu,“ říká Urban.

V další důležité roli Geronta bude účinkovat Tomáš Dastlík, který ale divadlo s koncem sezóny opouští, protože se chce věnovat filmovému herectví. Poté ho v roli Geronta nahradí Norbert Lichý. V inscenaci budou dále účinkovat Pavla Gajdošíková v roli Hyacinty, Lukáš Melník jako Leandr a také dvě nové posily hereckého souboru - absolventi JAMU Vojtěch Říha a Sarah Hlaváčová.

Režisér Štěpán Pácl chce svou novou inscenací vzdát hold nejenom Moliérovi, ale celého jeho době. Proto se diváci mohou těšit na výpravné dobové kostýmy, živou hudbu a zpívající a tančící herce. „Moliérova představení byla vždycky spojena i s hudbou, orchestrem a třeba i baletem. Vždycky to byla opulentní podívaná,“ říká režisér.

Godot i Dumas

Krátce po premiéře, která se uskuteční v pátek od 18.30 hodin, začne soubor Divadla Petra Bezruče zkoušet další inscenaci, které v září zahájí novou sezónu. Půjde o grotesku současné německé dramatičky Felieie Zeller Klub outsiderů. V příští sezóně divadlo představí Beckettovo Čekání na Godota, dramatizaci Dumasova románu Tři mušketýři a také McDonaghovu bratrovražednou komedii Osiřelý západ a divadelní hru Ödöna von Horvátha Kazimír a Karolína, která se odehrává na Oktoberfestu, ale podle Štěpána Pácla bude v Ostravě zcela jistě evokovat rušnou víkendovou atmosféru Stodolní ulice.

Z Divadla Petra Bezruče s příchodem nové sezóny odcházejí hned čtyři herci - čerstvá nositelka ceny Alfréda Radoka a Thálie Tereza Vilišová, Přemysl Bureš, Josef Jelínek a také Tomáš Dastlík, který patří k nejvýraznějším tvářím souboru a v Ostravě strávil devět sezón. Dastlík dostal několik nabídek do filmů i televizních seriálů. „Mé těžiště se teď přesouvá spíše do filmové práce, proto ten odchod z divadla, kde se jinak mám jako v bavlnce a nade vše ho miluju. Avšak vzdálenost mezi Prahou a Ostravou je pro tento způsob práce v takové frekvenci, jaká mě čeká, těžko překonatelná,“ objasňuje Dastlík svůj odchod z divadla.