Samotný scénář skutečně není špatný. Přináší syrovost prostředí a obsahuje motiv skrytého provinění z minulosti, které se dere na povrch, když se to nejméně hodí, což je vždycky přínosné pro napětí v příběhu. Také slibuje zajímavý konflikt mezi postavami ze světa kriminálů, ubytoven a laciných hospod na straně jedné a nažehlené vyšší střední třídy na straně druhé.

Když jeden z hrdinů, relativně bohatý maloměstský podnikatel, který dosáhl jistého postavení v rámci své obce, onemocní, jeho jedinou šancí se zdá být ledvina od bratra. Proto za ním z nemocnice vyšle manželku a dceru.

Bratr se s ním ale léta nestýká, přežívá na odporné ubytovně pro dělníky poté, co si odseděl trest za pobodání známého a výtržnosti. Manželka přemůže svůj odpor k nereprezentativnímu příbuznému, který do sebe leje piva na ex a nevypadá jako ze žurnálu. Bez dalších podrobností ho požádá o návštěvu nemocného bratra a až na místě se dotyčný dozví, o co jde.

Mrazivé dilema

Podnikatel čeká, že léta neviděný bratr bude chtít za ledvinu nejspíše peníze, ale ten ho překvapí drastickým požadavkem - ať sám řekne všem pravdu o tom, kdo vlastně koho kdysi pobodal. Mrazivé dilema dopadá na všechny v rodině.

Příběh autor vystavěl rozumně, i když závěrečný přílepek v podobě náhlého zájmu potetovaného bratra o dceru, kterou léta nenavštěvoval, je příliš zbrklý. Přesto lze pochopit, proč si autor myslel, že to tam zapadne.

David Matásek slušně zahrál podnikatele, Vanda Hybnerová manželku, Josefína Rašilovová dceru. Nejvíce vyniká Tomáš Dastlík, málo známý divadelní herec, který se náramně fyzicky hodí na roli drsňáka, co se protlouká špinavým světem a skrývá citlivou duši (čárá si do notýsku jakési povídky ovlivněné Bukowským). I přes poctivou přípravu příběhu a charizma hrdiny je výsledné zpracování o něco nudnější, než by bylo nutné. Je vidět, že se na natáčení šetřilo, nudná kamera a divné sterilní interiéry nepotěší.

Celkové hodnocení: 65%