Dějištěm je osamělá farma ve smutně rovinaté Oklahomě. Starý otec, který rád popíjel, jednoho dne odjel a zemřel. Matka (Streepová), které našli rakovinu, jede v prášcích všeho druhu, ale závislost řešit nehodlá. Radši si vylije zlost na příbuzných.

První dceři (Robertsová) se odcizil manžel (McGregor), druhá (Lewisová) si přivede jako snoubence nezodpovědného „huliče“, který má navíc slabost pro mladší dívky, a třetí navazuje vztah s bratrancem (Cumberbatch). Po pohřbu otce vyplave na povrch tolik křivd, vzteku a léta skrytých tragédií, že rodina připomíná kotel před výbuchem.

Zestárlá matka-narkomanka děsí už svým vyžilým zjevem a je brutálně zlá. Do role se Streepová vložila tak silně, až je nepříjemné se na ni dívat. I když její jedovaté hlášky asi dvakrát za film opravdu pobaví, z celku spíše mrazí.

Divadelní kořeny 

Wells vychází z divadelní hry, což je na filmu hodně znát. Při dvou hodinách stopáže nebude pro každého lehké udržet pozornost, protože se v podstatě díváme na skupinu lidí hádajících se v jedné místnosti. Postavy jsou navíc napsané a zahrané tak negativně či podivínsky, že může být problém se s kýmkoliv ztotožnit a emocionálně propojit.

Podobné konverzačky v místnosti bývají většinou legrační, jenže tady rozhodně o komedii nejde. Film navíc nemá klasickou dramatickou výstavbu, prakticky nikam nespěje, situace se nevyřeší, takže nemůže přijít ani úlevná katarze. Zůstává sled negativních scén a pár dobrých hereckých výkonů, za něž by Oscara možná nejvíce zasloužila Julia.

Celkové hodnocení: 65 %