Neradostný výsledek je podle magazínu Rolling Stone daný mimo jiné tím, že streaming kanibalizuje prodej hudby - na různých stránkách lze hudbu legálně poslouchat, ale nemusíte si ji kupovat a ukládat. Vyjde to velmi levně nebo úplně zdarma.

Dalším důvodem je, že od dob, kdy vyšla deska 21 zpěvačky Adele, která se stala nejprodávanějším digitálním albem všech dob, už žádný podobný trhák nepřišel. Na internetu se prodaly tři milióny kopií a v roce 2011 a 2012 album 21 trhalo rekordy i v počtu prodaných fyzických nosičů - více než 10 miliónů kusů.

Marné hledání hitu

Komerčně nejúspěšnější alba současnosti dosahují mnohem skromnějších výsledků - Justin Timberlake s deskou The 20/20 Experience má 2,4 miliónu prodaných kopií, Eminem s The Marshall Mathers LP2 1,7 miliónu, Luke Bryan s Crash My Party 1,5 miliónu, Bruno Mars a  Unorthodox Jukebox cca 1,4 miliónu.

Pokles prodejů se týká všech žánrů s výjimkou R&B (vzestup o 1,2 procenta) a hip-hopu. To patrně souvisí s úspěšnou novinkou zpěvačky Beyoncé, která se na přelomu roku objevila bez jakékoliv reklamy, a přesto už se prodalo 1,3 miliónu kopií.

Už několik let stabilně roste pouze prodej vinylů, tam jde ale spíše o kvalitní rockové a jazzové desky staré mnoho desítek let.