Rada konstatovala, že nedošlo k porušení zákona ani kodexu, ani k porušení objektivity ve vysílání zpravodajství a že nestandardní zásahy ve stížnosti uvedené nelze potvrdit. Předseda Rady ČT Milan Uhde podal návrh, aby byla vytvořena nezávislá pracovní skupina ze sedmi mediálních odborníků, která nestrannost zpravodajství prošetří. Měli by v ní být dva zástupci Rady ČT, dva členy určí generální ředitel televize a dva členy komise mají jmenovat stěžovatelé. Těchto šest lidí si zvolí za předsedu některého nezávislého externího mediálního odborníka, což bude sedmý člen komise. Tento návrh ale neprošel.

Problematikou se zabýval i etický panel. Jak sdělil na středeční radě generální ředitel televize Petr Dvořák, kodex ani zákon o ČT podle etického panelu porušeny nebyly. Ke stejnému závěru došlo i vedení ČT na základě výsledku vnitřního auditu.
Původně měla stížnost prověřovat i skupina pěti externích mediálních odborníků, ale ta nebyla schopna se v daném prosincovém termínu sejít, oficiálně kvůli nemocem. Poté Dvořák tuto skupinu zrušil. Sdělil však, že vytvoří editoriální panel pro kontrolu objektivity a vyváženosti zpravodajství.

Skupina redaktorů sepsala stížnost a adresovala ji Radě ČT začátkem října. Poukazovala na údajné cenzurní zásahy šéfredaktora zpravodajství ČT Petra Mrzeny do podoby zpráv například ve prospěch prezidenta Miloše Zemana či v neprospěch Karla Schwarzenberga.