Býváte automaticky označována jako jazzová pianistka, ale nová deska je inspirována spíše klasikou. Kam byste album Theodoros žánrově zařadila?

Vždy mi trochu vadilo, když o mně psali striktně jako o jazzové pianistce. Při spolupráci s Lenkou Dusilovou to navíc bylo kontraproduktivní. Každý se hned vylekal, že půjde o nějaké složitosti. Myslím, že to, s čím jsem na Theodorovi přišla, vyplývá ze zásadnějšího hudebního jazyka, z dob, kdy jsem studovala klasickou kompozici.

Něco z tohoto jazyka jsem využila i v Eternal Seekers, ale krom klasiky mě vždy bavil i pop. Když už bych musela Theodora někam řadit, tak do crossoveru, fúze vážné a populární hudby. Mám pocit, že tahle hudební poloha mi sedí nejvíc. Jazz mě fascinuje, velmi ovlivnil první album Joy For Joel, které vzniklo po mém studiu v Americe, ale klasický a popový jazyk mám zakořeněny hlouběji.

Beata Hlavenková vydala pásmo klavírních miniatur.

Beata Hlavenková vydala pásmo klavírních miniatur.

FOTO: Animal Music

Album spoluprodukoval Patrick Karpentski neboli váš manžel Patrik Hlavenka, se kterým hrajete i v kapele Lenky Dusilové Baromantika. Řešit domácnost a zároveň práci obvykle nedělá dobrotu. Nelezete si na nervy?

Lezeme, co k tomu říct? Několik let jsme spolu raději nehráli v jedné skupině, když nepočítám krátké záskoky v Toxique, a dělali si každý své projekty. Nakonec ovšem šlo o můj nápad přizvat Patrika Lence do Baromantiky i k produkci Theodora, takže si za to mohu sama. A jsem ráda. Není sice jednoduché nepřenášet umělecké neshody domů, ale Patrik je ten pravý, kdo sledoval skladby od jejich zrodu a mohl mi zasvěceně poradit.

Album vyjde také v podobě vinylového LP, které se masterovalo ve slavných londýnských studiích Abbey Road. Je to tak?

Ano, ale přede mnou to až do poslední chvíle tajili. Šlo o překvapení. O dárek, který mi přichystal vydavatel Petr Ostrouchov z Animal Music. Dohodl se s dalšími vydavateli, Minority Records, že připraví LP.

A pak mě bavil historkami, jak posílal kurýra s nahrávkou přes Londýn z Metropolis Studios, kde probíhal mastering pro CD, do Abbey Road kvůli masteringu pro vinyl. Mám samozřejmě ohromnou radost.

První album jste věnovala prvnímu synovi, druhé druhému. Budeme muset na další titul počkat, až se narodí třetí potomek?

Ne. Chystám desku pro děti, na které se budou prolínat čtyři příběhy o Pišlicích (postavičkách inspirovaných dřevěnými hračkami výtvarníka Filipa Rychlebského – pozn. aut.) s písničkami. Zatím mám vymyšlené obsazení piano, kontrabas, bicí, harfa a zpěv. Ale jména zpěváků ještě neprozradím. Další potomky zatím neplánuji, alba ano.