Nova informaci odmítla komentovat. Mediální trh nyní sleduje, jak její konkurenční projekt dopadne. Řádnými členy ATO jsou Česká televize, FTV Prima, Asociace komunikačních agentur, atmedia a společnost Stanice O. Možnost nového měření kritizovala řada mediálních hráčů, podle nichž dvojí data představují mimo jiné nadměrný růst nákladů. Po nedávných personálních a organizačních změnách ve společnosti Central European Media Enterprises (CME), která Novu vlastní, se začaly objevovat informace o snaze nového vedení tento záměr přehodnotit.

Nova spekulace o případném zastavení vlastního projektu nekomentuje s odvoláním na aktuální jednání. O snaze prosadit do budoucna pouze jedno měření mluvil v říjnu bývalý generální ředitel Novy Jan Andruško, který avizoval jednání na toto téma s ostatními televizními hráči. Podle informací ČTK by v nejbližších dnech televize měla spolu s agenturou Nielsen, jež má data poskytovat, zveřejnit společné rozhodnutí.

„Pro nás by byla klíčová informace, že bude jen jedno měření. To zatím nikdo otevřeně neřekl,” řekla na začátku týdne jednatelka ATO Vlasta Roškotová. Dodala, že Nova má dveře otevřeny, a osloví-li asociaci, dostane návrh, o kterém mohou obě strany jednat.

Nova se s ATO dostala do sporu kvůli poslednímu tendru, v němž uspěla společnost Mediaresearch. Založila proto konkurenční Sdružení pro měření sledovanosti, které mělo za cíl zavést alternativní televizní měření. Náklady zakázky, kterou získala americká společnost Nielsen, se uvádějí kolem 300 miliónů korun za pět let. Projekt druhého měření od začátku sklízel kritiku z mediálního trhu i kvůli nepřehledné situaci, která by po používání dvojích dat mohla nastat. Dalším zakládajícím členem SPMS byla společnost Médea.