Komers byl jedním z 23 nespokojených zaměstnanců, kteří mluví o cenzuře uvnitř zpravodajství veřejnoprávní televize. Šest desítek redaktorů ČT ale kritiku svých kolegů odmítlo a postavilo se za ředitele zpravodajství Zdeňka Šámala.

Podle Komerse je ČT propojena s PR agenturami

Komers svou rezignaci, o které informoval server Lidovky.cz, oznámil v dopise adresovaném mimo jiné šéfredaktorovi. V něm se pozastavuje nad tím, že ve čtvrtečních denících vyšly dva články, které ovlivňování zpravodajství v České televizi odmítají a které podle něj do novin doručila PR agentura Bison a Rose.

Údajné propojení zpravodajství televize veřejné služby s PR agenturami považuje prý za nebezpečné a nepřípustné stejně jako manipulace s informacemi a přikrašlování skutečností ve prospěch kohokoliv.

Kauza začala stížností 23 pracovníků ČT, podle nichž šéfredaktor redakce zpravodajství Petr Mrzena zasahoval do zpravodajství televize ve prospěch prezidenta Miloše Zemana i jeho spřízněné strany SPOZ. Jméno byli prý kvůli obavám z pomsty ochotni zveřejnit jen moderátorka Daniela Drtinová s Komersem, všechny signatáře zná pouze předseda Rady České televize Milan Uhde.

Na tento dokument reagovalo šest desítek jiných redaktorů ČT, kteří odmítli, že by byli před volbami vystaveni jakémukoliv tlaku nebo ovlivňování reportáží. Později signatáři vysvětlili, že jim šlo zejména o to, postavit se za Šámala.