„Jsme přesvědčeni, že je lepší mít vedle Markízy dvě silnější než tři menší stanice, a to jak z ekonomického hlediska, tak z pohledu postavení skupiny,” uvedla mluvčí televize Tatiana Tóthová.

O zrušení kanálu Fooor, který začal vysílat teprve v únoru a který se zaměřoval na komedie, seriály a zábavu, se spekulovalo už dříve. Důvodem bylo rozhodnutí Markízy přesunout některé seriály z tohoto kanálu na jiné stanice. Sledovanost Foooru se pohybovala kolem 1,5 procenta. Snížení počtu stanic Markíza oznámila měsíc po výměně svého šéfa, kterým se stal rakouský manažer Matthias Settele.

Hlavní konkurent Markízy, televize Joj, provozuje na Slovensku čtyři televizní kanály. Poslední z nich spustil vysílání na začátku září. Veřejnoprávní RTVS má dva televizní kanály. Vlastník Markízy, společnost CME, za tři čtvrtletí prohloubil ztrátu po zdanění na 173,3 miliónu dolarů (3,2 miliardy korun). O rok dřív CME vykázala ztrátu 43,3 miliónu dolarů. Výnosy klesly o 12,7 procenta na 453,1 miliónu dolarů.