Deváté turné Madonny se odehrálo mezi květnem a prosincem roku 2012 v rámci propagace alba MDNA – alba, na které recenze nebyly moc příznivé, byť je to rozhodně lepší deska než dvě předcházející řadovky. Je nicméně pravda, že pro světovou pop-music v podstatě nevygenerovala žádný hit.

Zpěvačka diváky na svých loňských koncertech zaváděla do snových tanečních světů. Pořádně dlouho jí sice trvalo, než se po úvodním intru dostala na scénu (při poslechu CD je to vysloveně nuda), leč posléze podnik rozvlnila a odskakovala si z něho pouze v podobě převleků či krátkých změn nálad.

Z tuctu písniček z nové desky nezařadila pouze tři, ostatní odzpívala i odtančila.

Poslední řadová alba Madonny přinesla spoustu vaty, hudby, která je zapomenuta hned, jak je zaslechnuta. Na MDNA Tour se jí zpěvačka při sestavování programu vyhnula, leč nakupila ji zase v podobě různých oslích můstků, úmorných zvuků, inter a meziher.

Záznam umožnil studiově srovnat případné intonační nedostatky. Nezakryl ale fakt, že Madonnin hlas je nevýrazný, nezajímavý, v podstatě zaměnitelný. Koncertním verzím některých skladeb by pak velmi prospěla přítomnost chlapíka s nůžkami, který by z nich vystříhal teatrální balast a vrátil by jim formu prostých písní.

Madonna byla nejzajímavější v osmdesátých a devadesátých letech. Kořeny její popularity koneckonců vězí v té době. Dnes jen hledá, jak být progresivní. Na úkor nápaditosti písniček.

Madonna: MDNA World Tour
Universal Music, 59:35 a 55:13 (2CD)

Celkové hodnocení 70 %