„Do Maskatu zvou výhradně špičkové zahraniční soubory, nevím o žádném pozvaném divadle z někdejšího východního bloku,“ řekla Právu šéfová brněnské opery Eva Blahová. Původně měli zájem o inscenaci Janáčkovy opery Příhody lišky Bystroušky, ale její výprava je tak objemná, že by se přepravovala s obtížemi. Zvolili tedy Rusalku v režii Vladimíra Morávka.

„Vedení maskatské opery jsme poslali DVD naší inscenace, oni nám pak dali přesné instrukce - podle koránu. Dámy ani tanečníci v baletních složkách nesmí být odhalení, na scéně se také nesmí objevit líbání či objímání,“ uvedla Blahová. Líbání v textu nevadí, takže princ může klidně Rusalce zapět: „Líbej mě, líbej tisíckrát...“

Lišku Bystroušku si Arabové nakonec objednali pro nastávající sezónu z britského Glyndebourne v režii v Brně dobře známého Davida Pountneyho. Podle Blahové je v Maskatu o evropskou hudbu velký zájem, podobně jako v Japonsku. Přispěl k tomu značný rozvoj infrastruktury a související vznik občanské společnosti za vlády sultána Kábúse bin Saída.