Hlavní obsah

Alicia Keys se toulala v atmosférách

Právo, Jaroslav Špulák

Americká zpěvačka Alicia Keys se ve středu při svém vystoupení v pražské O2 Areně toulala v atmosférách. Spojení r’n’b, soulu a popu, které její repertoár definuje, by totiž více slušel sál typu velké Lucerny.

Foto: Právo-Petr Horník

Koncert americké zpěvačky diváky nadchl.

Článek

V něm by pravděpodobně naplno vyzněl dynamický potenciál skladeb, kdy se vedle sebe přátelsky vztyčují poklid i svižně až popově lehce odehrané pasáže.

Na velkém pódiu v hokejové hale to nedělalo dobrotu. Koncert byl koncipovaný k sezení, deset tisíc diváků zaujalo svá místa, ale střídající se atmosféra písniček nedopřávala večeru potřebnou plynulost, místy to dokonce bylo rozvláčné.

Foto: Právo-Petr Horník

Alicia Keys se na pódiu občas ztrácela.

Publikum, evidentně dobře znalé zpěvaččina repertoáru, si však dopřávalo s nadšením každičký tón. V polovině vystoupení jeho podstatná část vstala a pustila se do tance i volného pohupování v bocích, podle toho, jakou energii ta která skladba nesla.

Alicia Keys byla v dobré pěvecké pohodě. Její repertoár jí dává prostor široce pracovat s hlasovým rejstříkem. Dovoluje ji také v mnoha momentech přesvědčit publikum, jak dobrá zpěvačka je. V Praze tak činila, za některé výkony si vysloužila potlesk na otevřené scéně, zvláště když zpívala pouze od piána.

Foto: PRÁVO – Petr Horník

Alicia Keys se nejlépe cítila u piana.

Na turné Set The World On Fire, které odstartovalo v březnu v americkém Seattlu, zpívala písničky z loňského alba Girl On Fire i starších desek. Výtečně ji doplňovali oba vokalisté, kteří dostali ve dvou skladbách prostor k sólové prezentaci, i promítací stěny, na nichž byly některé skladby nenásilně vizuálně dokresleny.

Až příliš nenápadná však byla její doprovodná kapela. Dílem proto, že zpěvaččin repertoár je všeobecně spíše poklidný, také proto, že na sebe veškerou pozornost strhávala ona, a také kvůli tomu, že se muzikanti často „schovávali“ za velké obrazovky, které putovaly po zadní části pódia. Přitom bylo tak obrovské, že se na něm osamocená rodačka z New Yorku často ztrácela i s piánem.

V mnohem větší míře to ale potkalo předskakujícího r’n’b zpěváka Miguela. Přestože jeho zpěv vykazoval i silné momenty, repertoár se potácel ve stylovém průměru a nezachránila to ani tendence vysvětlovat a vysvětlovat.

Celkové hodnocení 70%

Reklama

Výběr článků

Načítám