Článek
Pak ale devatenáctiletá Adele Exarchopoulosová, která hraje jednu z hlavních rolí v soutěžním filmu Adélin život, začala poměr sil vyrovnávat.
Mladá Pařížanka překvapila strhujícím výkonem v roli dívky, která objevuje sexualitu s partnerkou v podání Léy Seydouxové. Ač je Séydouxová v osmadvaceti letech již uznávanou hvězdou, všichni tu v superlativech mluví především o Exarchopoulosové, jíž předvídají velkou budoucnost. Její herecký projev obsáhne působivě dětský výraz patnáctileté dívky stejně přesvědčivě jako bolest zklamané, již dospělé ženy.
Film o vztahu těch dvou překypuje sexuálními scénami, o nichž mladá herečka v Cannes řekla: „Když mi režisér Abdellatif Kechiche řekl, jak složitou budu hrát postavu, a co budu dělat, rozplakala jsem se, že to nedokážu. Ale on mě uklidnil, pořád tvrdil, že když točí film o lásce, musí tam být sex. Zpočátku jsme byly s Léou rozpačité: skoro jsme se neznaly a měly jsme se milovat! Často jsme přerušily natáčení výbuchem nervózního smíchu. Ale brzy jsme k sobě našly cestu, a i když to byla jen herecká práce, myslím, že i pro mě to byl objev sexuality.“
A téměř vzápětí po Exarchopoulosové uchvátila publikum Marion Cotillardová ve své druhé festivalové roli. Po menší úloze v nesoutěžním filmu svého muže Guillauma Caneta Blood Ties předvedla strhující výkon v titulní roli soutěžního snímku Imigrantka režiséra Jamese Graye, který psal tuto postavu pro ni.
Děj se odehrává na počátku dvacátých let v New Yorku na imigrantském ostrově Ellis, kam Cotillardová jako mladá Polka přijíždí, a dostává se do spárů pasáka v podání rovněž výtečného Joaquina Phoenixe.
Film i oba herci tak budou až do zítřejšího večera figurovat na nebývale dlouhém seznamu favoritů letošních cen.