Dosud jste alba vydávali nejpozději dva roky po předešlém. Tentokrát to ale trvalo bezmála čtyři roky. Proč?

Ruppert: Důvody jsou dva. Postupem času se změnily životy lidí v kapele. Přišly děti, rodiny, někteří z nás se usadili a někteří přestěhovali z Prahy na venkov. V minulých letech jsme byli zvyklí, že jsme si zatelefonovali a půl hodiny poté jsme už seděli v hospodě, kde jsme za pár minut vyřešili vše potřebné. Teď řešíme zdánlivě jednoduché věci hodiny až dny, protože nežijeme v jednom městě.

A druhý důvod?

Mrázek: Toto album mělo být původně nazpívané v češtině. Zcela vážně. Minimálně rok a půl jsme ztratili tím, že jsme se pro ně pokoušeli psát české texty. Bohužel se to nepodařilo.

Byla to slepá ulička?

Ruppert: Naprosto, a to jsme oslovili textaře, kteří v tom dovedou chodit. Úskalí bylo, že jsme těžko po někom mohli chtít, aby byl jen vykonavatelem našich pokynů a rozkazů. Speciálně když šlo o talentované textaře. Takový Dan Bárta by si něco takového nikdy nenechal líbit, natož abychom to po něm chtěli.

On i ostatní napsali text, jaký cítili. My máme ale poměrně specifický smysl pro humor, do kterého když přijde někdo zvenčí, tak to nedopadá dobře. A to se stalo. Podotýkám však, že zrovna Dan byl ze všech oslovených spolupracovníků se svým textem našim představám nejblíže.

K nahrávání desky jste si opět pozvali několik hostů. Nemáte pocit, že když písničku, ve které je na desce výrazný host, hrajete na koncertech, nabízíte nedokonalé zboží?

Ruppert: Na to moc nemyslíme, ale je pravda, že se už stalo, že jsme takovou naživo prostě hrát nemohli. Týká se to třeba skladby Sensation, v níž na albu zpíval Hiram Bullock. Pokusili jsme se ji hrát živě, ale nemělo to smysl. Nikdo z kapely to tak dobře nezazpívá.

Dost velký problém je v písničce Weekend Warrior, kterou s námi nazpíval Glenn Hughes. Několik měsíců jsme ji živě hráli, ale nakonec jsme usoudili, že to není ono.

A nebudeme se pouštět ani do coververze z nové desky Diamonds And Rust, ve které zpívá Joan Baezová. Zpívá totiž naprosto výjimečně. Je to tak nádherná věc, že bychom se jí neměli zmocňovat v našem stylu. Naštěstí je to pomalá písnička, takže nám v koncertním bloku, který má být spíše svižný, tolik nebude chybět.

Proč jste si vybrali zrovna tuto coververzi?

Mrázek: Je to oblíbená písnička Romana. Líbí se mu nejenom verze od Joan Baezové, ale i verze od metalových Judas Priest.

S Baezovou jste v roce 2009 koncertovali. Domluvili jste se na spolupráci už tenkrát?

Ruppert: Tenkrát nás to vůbec nenapadlo. Nevyměnili jsme si ani kontakty, protože spolupráce Baezové a Monkey Business na první pohled velkou logiku nemá. Napadlo nás to až na jaře loňského roku, kdy už jsme měli hudbu i texty a řešili jsme hosty na album. Vzpomněli jsme si, že jsme si v roce 2009 evidentně padli do oka. Když jsme se s ní pokusili kontaktovat, dostali jsme se k jejímu manažerovi, který nám jasně řekl, že nic takového určitě neklapne.

Dva měsíce nato se ale ozval pořadatel David Gaydečka, jenž v roce 2009 koncert k dvaceti letům sametové revoluce, na němž jsme s Baezovou vystupovali, pořádal. Řekl nám, že Joan do Čech přijede v prosinci a že bychom si s ní mohli zase zahrát. Za pár dnů jsme se s ní sešli a já jí navrhl, jestli by s námi v prosinci něco nenatočila. Odpověděla, že s námi cokoli. Poslali jsme jí písničky, ale vůbec neodepsala. Pojal jsem podezření, že si to rozmyslela, ale když pak přiletěla, byla už připravená a šlo se točit.

Nápad nahrát coververzi Diamond And Rust nicméně přišel až po našem loňském vánočním koncertě v Lucerně, kde s námi Joan hostovala a při kterém se ta písnička povedla. Povzbuzovala nás tím, že takovou verzi ještě nikdy nikdo nenahrál. Tvrdila, že ta písnička s námi v jejích očích vyrostla.

Řekla vám, o čem ta písnička je?

Ruppert: Mluvili jsme o tom jen letmo, protože natáčení bylo velmi hektické, měli jsme málo času. Byl jsem u toho, když se jí někdo zeptal, jestli je to písnička o Dylanovi. Odpověděla, že to nebude prozrazovat. Evidentně se jí na to ptá spousta lidí. Já si myslím, že o Dylanovi je.