Podle statistik firmy Nielsen SoundScan se jen v USA za rok po smrti zpěvačky prodalo 855 000 fyzických alb, první týden to bylo asi 110 000. Digitálních downloadů zaznamenali Američané cca 1,15 miliónu.

V dnešní internetové době se jedná o ohromující čísla - milión fyzických nosičů za rok není schopna prodat naprostá většina slavných žijících interpretů ani v Americe (těm evropským a českým se o takových prodejích nezdá ani v nejdivočejších snech). U nás se prodeje CD počítají v jednotkách tisíc.

Sama Winehousová přitom tolik neprodávala ani za svého života (v první polovině roku 2011, kdy ještě žila, si internetoví zákazníci stáhli asi 170 000 nahrávek a v roce 2010 asi 239 000). Opět se tak potvrzuje staré známé pravidlo, že smrt je pro umělce nejlepší reklama.

Celosvětové statistiky z letošního roku nejsou k dispozici, ale jisté je, že Back to Black platí např. ve Velké Británii za vůbec nejúspěšnější album 21. století a obrovský úspěch měla zpěvačka s tímto albem i v Německu.

Amy Winehousová vstoupila do světa profesionální hudby v roce 2003 debutem Frank, který zaujal kritiku a část britských posluchačů, ale tehdy ještě nedošlo k masovému průlomu. Ten přišel nečekaně s retro deskou Back to Black (2006).

Nová zpěvačka tehdy uhranula svět svou zemitou staromódní hudbou, hlubokým rozechvělým hlasem a feťáckou image (bohužel to nebyla jen image, ale skutečná životní tragédie). Byla to právě ona, kdo vyvolal silnou celosvětovou vlnu obnovení zájmu o blues, soul a jazz.