Sierra Leone Refugee Allstars vycházejí z afro-beatu zhruba ve stejné míře jako z reggae, které se v šedesátých letech formovalo na Jamajce. Zatímco písně jako Mother in Law připomenou neklidné beaty Fely Kutiho a podobných pionýrů moderní africké hudby, Big Fat Dog přesně vystihuje houpavou náladu rozskřípaných vinylů jamajských veteránů jako Toots and the Maytals. Akustické balady se silnými údery na africké bubny (Bend Down the Corner) zase připomínají archaické „mento“, jamajské blues, proslavené třeba v podání vitálních stařečků The Jolly Boys.

Atmosféru samozřejmě zahušťuje i patřičně hrubý, ale vždy melodický zpěv frontmana, doplněný výkřiky a sborem v pozadí, který opakuje jednoduché motivy nebo vede s hlavním zpěvákem rozhovor podle vzoru call-response.

Proslavili se už debutem Living Like a Refugee a uspěli i druhou deskou Rise & Shine. Než vydali aktuální Radio Salone, stihli už zpívat s Aerosmith i soulovou legendou Mavis Staplesovou. Oblíbil si je také Paul McCartney či Angelina Jolie.

Parta uprchlíků kolem kapelníka Reubena M. Koromy si vytrpěla své během bojů v Sierra Leone, ale jejich hudba není depresivní, spíše se vyrovnaně vyjadřuje k neveselým věcem, a písně jsou vlastně plné vnitřního klidu. Jejich syrově zpívané příběhy nepotřebují žádné speciální studiové efekty, celkový zvuk je velmi prostý. A o to působivější.