Za hry v krabicích, za jejich digitální stahování a za různé herní aplikace utratili loni ostrované podle prohlášení Entertainment Retailers Association (ERA) 1,9 miliardy liber (57 miliard korun) – o tři miliardy více než za filmy a téměř o 24 miliard více než za hudbu. Hry tak „pohltily“ 40,2 procenta všech výdajů na předměty zábavy.

„Pro zábavní trh jsou to dramatické časy. Pro herní sektor je to historický úspěch, že loni předběhl videofilmy. Video bylo dlouho největším zábavním sektorem,“ uvedl Kim Bayley, šéf ERA.

Prodejci filmů mohou ale doufat, že letos přijde změna, protože za první tři měsíce utratili britští konzumenti dvakrát více za různé snímky než za hry. Jejich producenti zase čekají na konec roku, kdy prodej her výrazně stoupá.

Varovným signálem ale je, že podle prohlášení ERA klesly loni britské výdaje na zábavu o 3,3 procenta na 4,8 miliardy liber.