Článek
"Martin Stropnický je jedním z kandidátů, vedeme nyní různá jednání techničtějšího rázu," uvedl Dvořák. Jmenování nového uměleckého šéfa je v přímé kompetenci ředitele. "Pokud najdeme na konkrétním kandidátovi shodu s uměleckou radou činohry, nebudeme vyhlašovat výběrové řízení," řekl Dvořák.
"Martin Stropnický je jedním z kandidátů, vedeme nyní různá jednání techničtějšího rázu," uvedl Dvořák. Jmenování nového uměleckého šéfa je v přímé kompetenci ředitele. "Pokud najdeme na konkrétním kandidátovi shodu s uměleckou radou činohry, nebudeme vyhlašovat výběrové řízení," řekl Dvořák.
"Martin Stropnický je jedním z kandidátů, vedeme nyní různá jednání techničtějšího rázu," uvedl Dvořák. Jmenování nového uměleckého šéfa je v přímé kompetenci ředitele. "Pokud najdeme na konkrétním kandidátovi shodu s uměleckou radou činohry, nebudeme vyhlašovat výběrové řízení," řekl Dvořák. S uměleckou radou se Dvořák předběžně shodl na tom, že by nový šéf činohry měl nastoupit na konci sezóny, nejpozději na začátku té příští. Podle Dvořáka by ale bylo nejlepší, kdyby nový umělecký šéf začal v Brně pracovat ještě před koncem aktuální sezony.
"Martin Stropnický je jedním z kandidátů, vedeme nyní různá jednání techničtějšího rázu," uvedl Dvořák. Jmenování nového uměleckého šéfa je v přímé kompetenci ředitele. "Pokud najdeme na konkrétním kandidátovi shodu s uměleckou radou činohry, nebudeme vyhlašovat výběrové řízení," řekl Dvořák. S uměleckou radou se Dvořák předběžně shodl na tom, že by nový šéf činohry měl nastoupit na konci sezóny, nejpozději na začátku té příští. Podle Dvořáka by ale bylo nejlepší, kdyby nový umělecký šéf začal v Brně pracovat ještě před koncem aktuální sezony.
"Martin Stropnický je jedním z kandidátů, vedeme nyní různá jednání techničtějšího rázu," uvedl Dvořák. Jmenování nového uměleckého šéfa je v přímé kompetenci ředitele. "Pokud najdeme na konkrétním kandidátovi shodu s uměleckou radou činohry, nebudeme vyhlašovat výběrové řízení," řekl Dvořák. S uměleckou radou se Dvořák předběžně shodl na tom, že by nový šéf činohry měl nastoupit na konci sezóny, nejpozději na začátku té příští. Podle Dvořáka by ale bylo nejlepší, kdyby nový umělecký šéf začal v Brně pracovat ještě před koncem aktuální sezony. Stropnický by teoreticky mohl nastoupit okamžitě - k 1. dubnu opustil funkci uměleckého šéfa Divadla na Vinohradech. Nesouhlasil s tím, že ředitel divadla zrušil přípravné práce na inscenaci Amadea pro příští vinohradskou sezónu. Navíc Stropnický bude od příštího týdne tak jako tak v Brně - jako režisér v činohře začne se zkouškami Romea a Julie. Na příští sezónu má Stropnický v dramaturgickém plánu další režii. Půjde o Královu řeč, tedy příběh známý z oscarového filmu.
"Martin Stropnický je jedním z kandidátů, vedeme nyní různá jednání techničtějšího rázu," uvedl Dvořák. Jmenování nového uměleckého šéfa je v přímé kompetenci ředitele. "Pokud najdeme na konkrétním kandidátovi shodu s uměleckou radou činohry, nebudeme vyhlašovat výběrové řízení," řekl Dvořák. S uměleckou radou se Dvořák předběžně shodl na tom, že by nový šéf činohry měl nastoupit na konci sezóny, nejpozději na začátku té příští. Podle Dvořáka by ale bylo nejlepší, kdyby nový umělecký šéf začal v Brně pracovat ještě před koncem aktuální sezony. Stropnický by teoreticky mohl nastoupit okamžitě - k 1. dubnu opustil funkci uměleckého šéfa Divadla na Vinohradech. Nesouhlasil s tím, že ředitel divadla zrušil přípravné práce na inscenaci Amadea pro příští vinohradskou sezónu. Navíc Stropnický bude od příštího týdne tak jako tak v Brně - jako režisér v činohře začne se zkouškami Romea a Julie. Na příští sezónu má Stropnický v dramaturgickém plánu další režii. Půjde o Královu řeč, tedy příběh známý z oscarového filmu.
Funkce uměleckého šéfa činohry Národního divadla Brno se uvolnila po únorové rezignaci Zdeňka Plachého. Oficiálně rezignoval ze zdravotních důvodů, ovšem jeho pozice byla v posledních měsících těžko udržitelná. Čelil ostré kritice, měl neshody s některými herci. Mnozí odborníci také poukazovali na klesající uměleckou úroveň Mahenovy činohry.