Lil Wayne z ní pravděpodobně vysamploval pasáže pro svou novou píseň We Back Soon. Velmi podobné těm z Petřinova díla jsou rovnou dvě, sice úvodní s kvákadlem a kytarové plochy z konce skladby.

Ota Petřina ve čtvrtek nebyl k zastižení. Podobnost mezi oběma díly zaznamenal jeho syn Otakar, který se na hudební scéně pohybuje jako raper Marpo a je také bubeníkem skupiny Chinaski. Je přesvědčen, že Lil Wayne motivy ze skladby jeho otce vysamploval.

Právu k tomu řekl: „Jelikož sleduji Lil Wayneovu tvorbu, objevil jsem i jeho novou skladbu. A protože znám i tátovu tvorbu, kterou docela často poslouchám, okamžitě jsem věděl, že ten sampl znám. Je to sice zrychlené, ale jsem si stoprocentně jistý, že je to jeho Hemingway.“

Na dotaz, jak se k Wayneovi mohla česká skladba dostat, odpověděl: „Nejspíš nějaký producent koupil vinyl, buď tady, nebo někde v Evropě, možná přes internet. Jinak netuším. Poslouchal jsem to mnohokrát a jsem si jist, že je to Hemingway. Na druhou stranu je to i super, protože slyším tvorbu svého otce v tracku Lila Waynea.“

Ota Petřina

Ota Petřina

FOTO: ČTK

Obě skladby jsou ke slyšení na serveru youtube.com, kde si je lze snadno porovnat a inkriminovaná místa v nich najít.

K podobným „výpůjčkám“ dochází v posledních letech na hudební scéně často. Platí, že pokud jde o několik málo za sebou jdoucích tónů, není to krádež.

Zpěvačka Madonna například čelí obvinění, že svou píseň Give Me All Your Luvin’, která je singlem z jejího březnového alba MDNA, zčásti vzala brazilskému hudebníkovi Joaovi Brasilovi z jeho skladby L. O. V. E. Banana.

V minulých měsících čelili podezření z vypůjčení si různých hudebních pasáží či nápadů například Kanye West, Coldplay nebo Beyoncé.