Kde všude vystoupíte?

Zhruba na 12 místech včetně Prahy, Hradce, Brna a dalších míst. V Praze zahrajeme 16. 11. v Městské knihovně, kde jsme hráli i před rokem. Je to pro mě trochu magické místo. Poblíž jsem se narodil, v sále knihovny jsem uslyšel první jazzový koncert v životě. Asi v 10 letech na povinném školním koncertu tam hráli pro nás „smetáčkovci“ tradiční jazz a i když mi to dech nevyrazilo, hodně to pro mne znamenalo.

V jakém složení nyní hrajete?

Hrají se mnou dva skvělí hudebníci, oba běloši. Rich Huntley, bubeník, kterého znám již 5 let a často se mnou i dříve hrával. Úplně novým je kontrabasista Peter Bendler, toho jsem slyšel hrát s Johnem Abercrombiem a byl jsem z něho úplně nadšený a přesvědčil jsem ho, aby si zahrál s námi.

Název koncertu je Great American Songbook, tedy Velký americký zpěvník. Jaké písně uslyšíme?

Budeme hrát skladby, které jsou pro mne spojené s Amerikou. Jsem ovlivněn vším možným, takže to nebudou jen jazzové standardy. Vše, co jsem slyšel s různými interprety ať hráči či zpěváky, z jazzu, folku, gospelu, rocku i popu. Máme asi 40 skladeb a z nich teprve během koncertu budeme vybírat podle nálady a publika. Je to taková směs od Joni Mitchell až po Bon Jovi. Budeme ale každopádně v interpretaci hodně improvizovat, neboť to je základ jazzu. Po skončení českého turné pak pokračujeme v dalších evropských zemích a příští rok bychom chtěli v únoru tento repertoár natočit. Jen ještě nevím, zdali  live záznam koncertu z Blue Note klubu v New Yorku, kde budeme hrát, nebo ve studiu.

Jak jsou daleko přípravy sedmého ročníku Bohemia Jazz Festu?

Je to takové moje dítě, které vyžaduje spoustu času, ale vůbec mi to nevadí. Pro rok 2012 mám připraveno několik překvapení, ale zatím není ještě vše jisté, tak jen náznakově -  rozrosteme se o 3 dny a o 2 další města. Jako letos bylo hlavní zemí Norsko, tak mám připraveny další tři země, mezi kterými se bude rozhodovat. A pokud jde o jednotlivce, tak rád bych třeba přivezl Pata Methenyho, který je tu dobře znám a má k České republice velice dobrý vztah. A jeho hra by pro velká náměstí byla ideální.

Snad se to podaří. Časopis Down Beat letos o festivalu napsal, že je to jedna z největších jazzových party v Evropě a já s tím souhlasím.

A jak vypadá ten podivný spor s organizátory podobného festivalu v Jižních Čechách o značku?

Stále to pokračuje a ještě to nebylo uzavřeno. Je to u soudu, ale doufám, že se to vyřídí domluvou a nebudeme muset čekat na rozhodnutí soudu. Přidat k tradičnímu názvu jen South (South Bohemia Jazz Fest) bez mého dovolení je dost bláznivé a tak se nedivím, že i úřady i firmy v tom mají zmatek. Mně pak chodí faktury i z druhého festivalu a těžko vysvětlím, že s tím nemám nic společného, zejména když používají třeba stejnou značku piana Petrof.

Koncertujete raději v klubech nebo na náměstích?

Pro mne to nehraje žádnou roli, hraji rád tam i tam. Hlavní je navázat komunikaci mezi námi a publikem a to se daří jak v sálech pro 100 lidí tak i na náměstích pro 5 tisíc.