Co byste v České filharmonii chtěl zlepšit?

Určitě tři body, které byly i při konkurzu základem mé koncepce. Co nejdříve vyhledat pro ČF nového šéfdirigenta, aby v roce 2012 po skončení termínu Eliahu Inbala mohl nastoupit. V samotném řízení ČF bych chtěl restrukturalizovat management tak, aby byl mnohem flexibilnější, modernější, což se nám dařilo velice dobře ve Filharmonii Brno. A zamýšlím se nad tím, zlepšit podporu zřizovatele a sponzorských subjektů zvenčí, aby pochopili, že ČF si zaslouží takové podmínky, jako mají orchestry v zahraničí.

Se kterým z dirigentů hodláte jednat?

Představuji si okruh asi pěti kandidátů, které budu oslovovat. Z našich myslím hlavně na Jiřího Bělohlávka, ale spolupracoval bych rád i s Jakubem Hrůšou a Tomášem Netopilem. Ze zahraničních mě zajímají dvě velká jména – Sir John Eliot Gardiner a Christoph Eschenbach. Od září 2012 bych chtěl takového šéfa, aby byl osobností přijatelnou pro vedení i orchestr.

Myslíte si, že lze spojit postavení orchestru jako příspěvkové organizace ministerstva kultury s požadavky moderního managementu, jako je tomu u zahraničních orchestrů?

Bude to složité, ale musíme se o to pokusit. V Brně se mi to celkem dařilo, tak snad se to podaří i zde a nebude třeba systémových změn. Do podrobností bych ale ještě nerad šel, chtěl bych hlavně mluvit před svým únorovým nástupem s orchestrem.

Zamýšlíte nějakým způsobem spolupracovat s bývalým ředitelem Vladimírem Darjaninem?

Určitě. Byli jsme v těsném kontaktu za jeho ředitelování a měli jsme spolu korektní vztahy. Zamýšlím i dále pokračovat v jeho linii zvaní velkých hvězd k orchestru a v modernizaci obrazu ochestru v médiích i u návštěvníků.