Vdova po Marleym, který zemřel v roce 1981 na rakovinu, žalovala UMG společně s dětmi. Alba ze sedmdesátých let jako Catch a Fire, Burnin', Natty Dread, Rastaman Vibrations a Exodus představují obrovský zdroj zisků, protože popularita Boba Marleyho ani po desítkách let neupadá. Tyto desky obsahují celosvětově známé skladby jako I Shot the Sheriff a No Woman, No Cry.

Marleyho rodina se domnívá, že UMG jim zadržuje zisky z této hudby. Navíc se jim nelíbí, že se s nimi neradí o udělování licencí (jde např. o užití Marleyho melodií jako vyzvánění pro mobilní telefony).

Soud potvrdil, že podle amerického práva nahrávky vznikaly na objednávku společnosti, muzikanti byli najmuti na práci, čili hudbu nevlastní. Na UMG, která koupila Island Records, tak přešla i příslušná práva.

Na stejný problém si už léta stěžují i bývalí spoluhráči Boba Marleyho, kteří z úspěchu svých písní nemají téměř nic.