Plán Amazonu přichází ve stejné době, kdy se k prodeji online filmů odhodlali další velcí hráči jako Netflix, Google a Apple, píše Wall Street Journal.

Od Applu se očekává, že brzy spustí relativně levnou službu ve spolupráci s News Corp., Foxem, Disneym a ABC. Chce ale nabízet nové pořady hned poté, co proběhnou v televizi.

Amazon se spíše zaměří na starší filmy a pořady. Šéfové filmového a televizního průmyslu v tom vidí menší ohrožení stávajícího způsobu podnikání. Přechod na internet se televizím obecně moc nelíbí, protože je nutí nabízet hodně za velmi málo peněz.

Podobná je situace s internetovým prodejem hudby. Za minimální poplatek dnes hodně firem nabízí neomezené měsíční stahování, z čehož mají autoři a jejich manažeři minimální zisky.

Amazon v současnosti prodává některé TV pořady individuálně za dva dolary, s novým systémem by mohla přijít revoluce. Wall Street Journal naznačuje, že jedna z verzí předplatného filmů by se spojila s již existující službou Prime a ta stojí pouhých 79 dolarů za rok (cca 1500 korun), což je zhruba stejná částka, jakou ročně Češi zaplatí na poplatcích veřejnoprávní televizi.