Festival se soustředil hlavně na skvělé pianisty (Lupu, Ohlssona, Perahia aj.) a uvedl i několik zahraničních orchestrů – z nich kromě prologu s Gardinerovými soubory se nejlépe prezentovaly pittsburský, budapešťský a těsně za nimi i mnichovský orchestr.

Mezi osobnostmi nezklamali Pierre Boulez a André Previn, který přivezl i vynikajícího klarinetistu Thomase Martina. Z dalších sólistů světovou třídu ukázali i Anne-Sofie Mutterová či pěvci Goerne a Borodinová. Z domácích uveďme Jakuba Hrůšu či Radka Baboráka. Senzací festivalu byla i americká jazzová zpěvačka Dianne Reevesová.

Příští ročník Pražského jara zahájí orchestr Pražské konzervatoře s dirigentem Jiřím Bělohlávkem a zakončí hostování Berlínských filharmoniků se Simonem Rattlem. Festival bude zaměřen hlavně na výročí Gustava Mahlera.

Pražské jaro zakončil šéfdirigent Janowský

Ve vyprodané Smetanově síni skončil 65. ročník festivalu minulý týden v pátek. Po loňské Drážďanské filharmonii se cti zakončit festival dostalo Berlínským rozhlasovým symfonikům se šéfdirigentem Markem Janowským.

V Brahmsově Druhém klavírním koncertu B dur dovršil letošní řadu vynikajících pianistů na festivalu Američan Emanuel Ax, následující Dvořákova Novosvětská symfonie, v posledních letech uzavírající přehlídku, převýšila loňské provedení „Drážďanských“, i když některá sóla (dechy, angl. roh) nebyla zrovna ideální.