Ústřední song si do repertoáru vybral Louis Armstrong, který ho vystřihnul i ve slavné filmové verzi (1969) taneční a režisérské legendy Gene Kellyho s Barbrou Streisandovou. Tak to všechno je záruka spolehlivého úspěchu číslo jedna.

Záruka druhá - režisér Gustav Skála. Dolly má rád, protože se do ní pustil už potřetí (po Pardubicích a Olomouci). Přitom perníkářská dohazovačka Dagmar Novotná patří vedle Jitky Molavcové a Zdeny Herfortové k nejlepším u nás. V Brně je Skála  rodinným stříbrem. Nepřekonatelný Brouk v hlavě se hraje už čtrnáct let! Úspěšná je také Mammzelle Nitouche. U zrodu Skálových úspěchů věrně stojí dramaturg Ondřej Šrámek, v případě Dolly ještě s Janem Šotkovským.

Spolehlivost třetí: Ještě nikdo do češtiny nepřevedl Dolly lépe než Ivo Osolsobě (s Alexandrem Kozákem 1966). V Brně to nikdy pořádně nedocenili: Světové muzikály se v Redutě objevovaly už pár let po jejich broadwayské premiéře. Doslova.

No a jsem u spolehlivosti čtvrté a páté, nejdůležitější. V Brně mají hned dvě znamenité představitelky titulní role: Alenu Antalovou a Ivanu Vaňkovou. Viděl jsem pravda jenom první z nich. Antalová je dokonalá muzikálová profesionálka. Diva v hereckém rozpuku, perfektně intonující, inu Thálie.

Z pohledu hnidopicha

Hello, Dolly! v Brně se od únorové premiéry stává hitem. K dalším jistotám patří orhestr řízený Danem Kalouskem nebo Jiřím Petrdlíkem, i když se zejména smyčcům na repríze k MDŽ noty trochu rozsypaly. A také honosné kostýmy Romana Šolce.

Z herců vyprovázejí Dolly nejlépe Igor Ondříček a Petr Štěpán (Vandergelder), Jakub Przebinda či Aleš Slanina (příručí Hackel), Alan Novotný, Vojtěch Blahuta (příručí Tucker) a jejich partnerky Ivana Skálová či Lenka Janíková (kloboučnice Mollyová) a Mária Lalková nebo Tereza Martínková (její přítelkyně Minnie).

Profesionality vrchovatě, přesto mi tentokrát u inscenace chybělo víc spontánnosti. Asi už jsem příliš velký hnidopich.

Městské divadlo Brno - Jerry Herman, Michael Stewart: Hello, Dolly! Přeložili Ivo Osolsobě a Alexander Kozák. Režie a choreografie Gustav Skála, dramaturgie Jan Šotkovský, Ondřej Šrámek, hudební nastudování a dirigenti Dan Kalousek, Jiří Petrdlík, scéna Martin Černý, kostýmy Roman Šolc, sbormistr Karel Škarka, light design David Kachlíř. Premiéra 6. února, psáno z reprízy 8. března 2010.