„Vybíral jsem spíš své poslední věci, kromě reliéfů. A holky jsem pozval proto, že jsou jejich práce výjimečné a je mou povinností je podpořit,“ řekl Právu Lhotský, jeden z nejlepších sklářských umělců.

Jeho tvorbu lze rozdělit na optické reliéfy pohrávající si jemně s paprsky, malované ornamentální sklo (válce) a stély kombinující sklo a kámen s uměle vytvořenými strukturami.

„Ornamenty jsou pro mě obrovskou výzvou, všichni se jich totiž bojí. A když už je čeští designeři někde použijí, tak jako citaci třeba cibuláku. Já si je všechny vymýšlím sám, mám jich tisíce, protože jak chytnu slinu, tak jedu,“ prozradil.

Mexická sochařka Viga, jež působí v Česku přes tři roky, objevila kouzlo skla v Americe na letní stáži. Vážně se mu začala věnovat ve škole v Železném Brodě a naprosto mu propadla ve Lhotského studiu Pelechov. „Sklo je pro mě světlo, úžasně funguje se sluncem,“ tvrdí.

Pavelová skončila loni studia na FaVU v Brně prací na téma Mezitělní prostor, v níž se zabývá tělesnými vztahy mezi dvěma lidmi. „S tělem pracuju asi sedm let, beru ho jako přirozený, dostupný a zábavný materiál,“ uvedla.

Původně použila sádru, nakonec vyhrálo sklo: „Jeho efekt nedokáže nahradit žádný jiný materiál, ztratilo by to křehkost a lehkost. Jen jsem se bála, aby to nebylo chladné.“