Každý si může vybrat, co chce. Kdo má rád červenou knihovnu, potěší ho Orsino a Olivie, připletou se jim do cesty dvojčata Viola alias Cesario a Sebastian. Kdo si potrpí na plnokrevnost, nezhrdne zemitějším vztahem Marie a pana Tobiáše Říhala. To samozřejmě není všechno. Tobiáš patří do party kamarádů z mokré čtvrti: rytíř Ondřej Třasořitka, Fabian, a patrně nejmoudřejší Williamův šašek – Feste.

Aby toho nebylo málo, velký prostor je věnován politikáři a člověku nízkému, kráčejícímu cestami příznačně vlezdoprdelkovskými– správci Malvoliovi.

Na něj soustředil pozornost režisér, aniž ovšem ostatní motivy utrpěly ujímáním. Už veřejná generálka ukázala velkou aktuálnost této hořkosměšné figurky v zemi, kde nejrůznější týpkové dělají kariéry nedovzdělanou, ale o to horlivější partajnickou přimykavostí podpořenou vlezlým přitakávačstvím. Jak se jim zlíbí…

Nejvíc si Schejbal pohrál s epizodou, ve které Marie, Tobiáš, Ondřej a Fabian (H. Karochová, J. Ployhar, V. Záveský a Vl. Mrva) nastraží na Malvolia, kterého představuje boží Zbigniew Kalina, léčku a past.

Ta scéna je vystavěna podle Mistrova předepsání na poznámkách strůjců úkladů, které divák slyší a zblblý správce jakoby ne. Její absurdnost vymodeloval režisér mistrovsky: Fištróni už se ani nepokoušejí skrýt třeba za nějaké zahradní křovisko. Kdykoli se Malvolio ohlédne, strnou v nějakém satyrsky prostořekém sousoší.

Majitele a majitelky nižších pudů ujišťuji, že Viola Petry Duspivové a Olivie Heleny Hampalové jsou krásné, Orsino Lukáše Typlta múzicky aristokratický, Sebastian Jiřího Vojty vyzývavě mužný a Feste Jana Nováka opravdu ostrovtipně moudrý.

Nebudu daleko od pravdy, když Schejbalův Večer tříkrálový prohlásím rovnou za jedno z nejlepších nastudování této brilantní Shakespearovy komedie. Zkrátka nepřijdou ani Pražáci, kde Komedie masopustu ještě chybí. Příbramští pravidelně vystupují v Žižkovském divadle. Pražská premiéra se tam chystá v neděli 25. října.