První vydání Zeitungszeugen obsahovalo reprinty deníku Angriff (Útok), jenž založil někdejší ministr propagandy Joseph Goebbles a opozičního komunistického Der Kämpfer (Bojovník). Pro další číslo bylo přichystané další známé nacistické periodikum Völkische Beobachter (Národní pozorovatel).

Bavorský stát vydání může zakázat, protože vydavatel na nacistické noviny nemá autorská práva. Po válce připadl majetek nacistických vydavatelů Bavorsku, takže noviny by mohly vydat jedině bavorské úřady, které jsou zásadně proti.

Podle serveru Spiegel Online odmítají jejich vydání jednak z ohledu na oběti holokaustu a jednak proto, že se chtěji vyhnout jakémukoliv šíření nacistických myšlenek. Nyní mají být staženy dokonce již vydané výtisky Zeitungszeugen.

Rozporuplná přijetí

Šéfredaktorka Zeitungszeugen Sandra Paweronschitzová serveru řekla, že s tím vydavatelé počítali, ale názor bavorských úřadů nesdílejí a myslí si, že není nutné noviny stahovat.

Jedna strana tvrdí, že reprinty podporují neonacisty, druhá tvrdí, že jde o poznávání dějin. Vydavatele podporuje např. historik Wolfgang Benz, šéf berlínského Centra pro zkoumání antisemitismu. Upozornil, že podobný projekt proběhl už dříve v Rakousku a navíc lze v televizi běžně vidět a slyšet mnohem více nacistických symbolů a projevů než v tomto projektu. Celý spor bude muset vyřešit soud.