Vystoupíte v Praze, kde vy jako jediný člen kapely bydlíte. Cítíte se nervóznější než před koncertem mimo své bydliště?

Trochu ano, protože se tu cítím doma. Takhle se asi zase členové kapely, kteří žijí v Londýně, cítí, když hrajeme tam. Člověk má větší pocit zodpovědnosti. Ale všichni tu hrajeme rádi.

Je to váš poslední koncert před Vánocemi, bude něčím výjimečný?

Snažíme se, aby byly všechny koncerty letošního turné zvláštní. Jsme totiž nadšeni naším posledním albem The Hungry Saw. Nebudou žádné kostýmy sněhuláků, chceme si koncert užít a udělat každou noc, kdy hrajeme, jedinečnou.

Nahráli jste hudbu k francouzskému filmu 35 Rhums. Už jste ho viděl? Jaký z něho máte pocit?

Opravdu to funguje skvěle. S režisérkou Clair Denisovou jsme nepracovali poprvé a víme, že pokaždé je to s ní příjemné. Měli jsme možnost vidět finální verzi filmu, abychom se ujistili, že všechno je tak, jak má. Myslím, že to je krásný film.

Se stejnou režisérkou už pracujete na dalším filmu. Jak začíná práce na filmovém soundtracku?

Clair nám dá k dispozici scénář, abychom získali povědomí, o čem to má být. Dále nám ukáže pár prvních záběrů a o trochu později i první hrubý sestřih filmu. Ten bývá velmi dlouhý, ale je pro nás směrodatný.

Přibližně šest nebo osm týdnů pracujeme na hudbě pro jeden záběr za druhým, dokud nejsme hotoví. Film, na kterém nyní děláme, je z Afriky. Odehrává se na francouzské plantáži v období, kdy došlo mezi Afričany k revoluci a začali si brát zpět své vlastnictví. Je o životě Francouzů v Africe a dopadu té doby na jednu konkrétní rodinu.

Napsali jste i hudbu k letní show Louise Vuittona ve Francii. Psali jste muziku podle modelů letošní kolekce?

To bylo docela zajímavé. Požádali nás, jestli mohou použít několik písní z našeho posledního alba, a také zda bychom nevytvořili jednu novou, která by byla založená na jedné naší již existující písni a zároveň propojená s úryvkem hudby z filmu Charlieho Chaplina z třicátých let. Měli dost konkrétní představu o tom, co chtějí, a ta se překrývala s naší ideou. Nakonec to bylo celkem jednoduché, hudba vznikla za pár dní a líbila se jim.

Viděl jste tu přehlídku?

Byl jsem zrovna na prázdninách, ale jeden člen kapely tam šel a říkal, že to šlo hladce a všichni byli spokojení. Mimochodem byla to kolekce pro muže. Prý bylo velmi zajímavé vidět naši hudbu takto použitou.

Jakou práci by Tindersticks odmítli?

Už jsme odmítli docela dost věcí. Třeba hudbu k filmům, když jsme měli pocit, že bychom museli dělat velké kompromisy a producenti by nám pořád říkali, jak co dělat. My s nápady pracujeme, diskutujeme o nich a oni se vyvíjejí. Nešlo by, aby nám někdo něco diktoval.