Sexem k vítězství

HaDi si v Kluzké ploše vzali na paškál tatu prezidenta (Obyčejný den Václava Klause - groteska z Hradu) i velkého mozka socanů (Poslední omyl Miloše Zemana - groteskní bonmot z Vysočiny). Nyní měl přijít na paškál v inscenaci Paroubkovo UHO (univerzální hnědá omáčka) lídr sociální demokracie Jiří Paroubek.

Přišel, ale satirikové z Centra experimentálního divadla si o něj zpřeráželi krotké a krátké končetiny. Včetně „hadího“ suveréna, imitátora Petra Jeništy.

V Paroubkovi Jeništu vpletli do kola Balákova scenáristického balábile. Smutně bezzubého. V roli Jirky se zmítal v hereckých křečích. Ten skutečný má zkrátka tuhé a někdy pořádně nestravitelné maso, takže UHO se proměnilo v pěkné diaré.

Jevištní předvolební inovace sociálních demokratů spočívá v proměně Škromacha, Ratha a Zaorálka v erotické symboly s pokusem získat sexuální spojenectví ve Filipovi, Čunkovi a Karasovi. Zcela se to vymklo z kloubů...

Cyril Drozda (Škromach) a Miroslav Kumhala (Zaorálek) ke všemu plavali pudla v textu, Marian Chalány (Rath), Martin Siničák (Čunek, Filip) a Ilona Baráth (Karas, mladá poslankyně KSČM) zvraceli přisprostlé sarkasmy a ironie zcela mimo mísu.

Příště ke Grebeníčkovým

Po čem na Kluzké ploše HaDi uklouzli, bylo sebevědomí, že v satiře na jevišti se podobně jako v politice může všechno. Zvlášť lákavé to bude v dalších dílech pentalogie (Sága rodu Grebeníčkových, Všechny naše milenky).

Po aktuálních, kousavých a nebojácných dvou částech humorně jedovatého cyklu zůstalo z Parobkova UHO jen zmíněné diaré. Pro neznalé jazyka francouzského: Česky to znamená průjem. Nabízí se ale i slovo zemanovsky přiléhavější.