„Striktně odděluji otce jako herce a otce jako tátu. Jsou to odlišné osobnosti - jeden z nich je ten velkej herec, slavná osobnost, a pak je to můj táta a privátní sféra, která je někde jinde,“ říká.

Věnuje se filmové režii i herectví. Po boku otce hrál v dobrodružném snímku o Petru Panovi Hook (1991) v režii Stevena Spielberga nebo v komedii Jeho fotr, to je lotr! (2004) s Robertem De Nirem nebo Barbrou Streisandovou v hlavních rolích.

Vyrostl v Los Angeles, v současné době žije v Kalifornii. Přesto jej vynikající pověst české kinematografie zavála před rokem na pražskou FAMU, kde strávil semestr.

„Chtěl jsem více poznat český film a ty, kteří v něm pracují. Chtěl jsem být toho součástí,“ uznale pokyvuje hlavou a jedním dechem dodává, že jeho nejoblíbenějším českým filmařem je Miloš Forman. „Hlavně jeho raná tvorba jako Lásky jedné plavovlásky nebo Přelet na kukaččím hnízdem,“ upřesňuje.

Na FAMU se podílel na filmu Musí být má, který vyhrál na FAMUFESTu cenu v kategorii nejlepší mezinárodní krátký film. V roce 2007 absolvoval bakalářský program na Brownově univerzitě obor divadelní umění.

Film Jana Němce se líbil

Na FFF hodnotí devět snímků ze zemí střední Evropy, kde má Česká republika hned dvě želízka v ohni. Zásadní rozdíl mezi americkou studentskou tvorbou a tou středoevropskou spatřuje v tom, že v Evropě vnímají filmaři filmografii jako umění: „Snaží se do filmů vložit hodně uměleckých prvků.

V Americe je to naopak víc o byznysu, o komerčním světě. V žádném případě ale nechci snižovat americkou studentskou tvorbu, jde jen o to, že komerční přístup stále převažuje nad tím uměleckým. A mně je sympatičtější právě ten umělecký.“

Výraznějšího představitele artového filmu si ani nemohl přát. Zahajovacím snímkem FFF byl totiž Holka Ferrari Dino režiséra Jana Němce, v němž mimo jiné Němec rekonstruuje natáčení prvního dne okupace v srpnu 1968 a pašování autentického materiálu za hranice. „Líbil se mi velmi. Zaujal mě samotný dokumentární materiál i celkový vizuální styl,“ doplnil.