"Arbitrážní komise RPR považuje za zjevně a vysoce neetickou komunikaci reklamního sdělení, že alkohol může být prostředkem k řešení osobních problémů, a že vztah mezi spotřebitelem a alkoholickým výrobkem může být přirovnáván ke kamarádskému vztahu mezi lidmi," uvedli zástupci rady.

Rada dostala stížnost od soukromé osoby na kampaň Berentzenu, konkrétně na televizní spot propagující fernet s názvem odkazujícím na film z 80. let Kamarád do deště, v němž si zahrál nejen Tofi, ale také Lukáš Vaculík. Tofi v reklamě hovoří o alkoholu jako o "někom, kdo vás podrží" nebo jej oslovuje jako "kámoše".

Marylin Monroe se Čtvrtníčkem prošli

Arbitrážní komise RPR také většinově neshledala jako neetickou reklamu společnosti Sazka s názvem "Větší než obvykle - Marylin Monroe". "Ve vyrovnaném hlasování nepřevážil názor, že reklama je - při všech výhradách k estetice jejího sdělení - neetická," uvedla rada.

Komise také zamítla stížnost na reklamní kampaň Vodafonu, v níž stěžovatel napadal neetičnost slovního spojení "reklama lže", které obsahuje jeden z reklamních spotů této kampaně. Komise dospěla k většinovému názoru, že daný slogan vzhledem ke všem souvislostem včetně účinkování Petra Čtvrtníčka a dalších okolností lze považovat za reklamní nadsázku. "Jako takový proto nemůže být ze své podstaty neetický," míní.